tips voor Madeira?

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: tips voor Madeira?

Berichtdoor draco op 19 apr 2013 12:38

Ik was er voor het laatst in 1999. Je kunt er uitstekend wandelen en zijn prima gidsen voor zoals bijvoorbeeld de pocketgids van John en Pat Underwood (Sunflower wandelgidsen).
De wandelingen variëren van eenvoudig tot wat moeilijker en voeren vaak over de onderhoudspaden langs de levada's (bewateringsstelsel). Sommige wandelingen zijn niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. Een betrouwbare zaklamp of liever nog een hoofdlamp is essentiëel omdat je soms door kilometers lange tunnels loopt. In dit jaargetijde bloeien de wilde Acacia's en het is dan een al geuren tijdens de wandeling. Het Noordoostelijk gelegen schiereiland boven Machico is nu ook een aanrader vanwege de bloemenzee en de vergezichten. 's Zomers is het hier dor en droog. Het Noordwestelijk deel van het eiland en het centrale bergland met de pico's bieden de meest ongerepte natuur. Een kanttekening is op hier op zijn plaats omdat vorig jaar Madeira geteisterd werd door talrijke bosbranden als gevolg van een 10 maanden durende droogteperiode. Ook als het veel geregend heeft, zijn wandeltrajecten soms afgesloten wegens (gevaar voor) aardverschuivingen. Veel genoegen!
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
686 bedankjes

Re: tips voor Madeira?

Berichtdoor alloo op 20 apr 2013 20:32

Exotopia schreef:Thanks :)

Wat voor intressante zaden zijn er zoal te vinden Fons?


Ik weet niet welke zaden u wild ,maar u zult er zeker wel vinden .Ik denk dat het nu een slechte tijd is voor zaden,omdat de meesten planten nu in bloei staan,en in Madeira sta gans het jaar wel iets in bloei,ik ben nog een tuin vergeten te vermelden "miradoura da quinta vigia" geen heel grote tuin, maar toch het bezichtigen waard ,en er staan enkele zeer hoge bomen in ,ligt vlak naast het Santa Catarina park.En zoals Danny al zij ,de markt niet vergeten.

groetjes Fons
Bijlagen
madeira 12-17 maart 067.jpg
de markt ,met bloeiende Spathodea campanulata bomen
madeira 12-17 maart 067.jpg (87.08 KiB) 1293 keer bekeken
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten