Bemeste grond van kippen bij bananen ?

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Bemeste grond van kippen bij bananen ?

Berichtdoor dest_planten op 05 maart 2015 13:32

Hoi,

Ik loop al een tijdje met de gedachte rond om de grond, waarop de kippen lopen in de kippenren, te gebruiken om de grond te verbeteren waar de bananen komen . Ik zou een laag willen afgraven en dit nu mengen met de bestaande grond. Deze grond is gewone zandgrond.

Kan ik de bemeste grond gebruiken om de grond, waar de bananen komen, te verbeteren ?

Groeten,

Stefan
dest_planten

50 bedankjes

Re: Bemeste grond van kippen bij bananen ?

Berichtdoor Sub T op 05 maart 2015 14:12

Mij is altijd verteld dat grond uit de kippenren supergoede grond is! Ik denk dat dit een heel goed idee is.
Er zal misschien nog een klein beetje ammoniak in de grond zitten van de meest recente keuteltjes, maar daar gaan de bananen volgens mij echt geen last van hebben!
Als het nog vrij droge en/of arme zandgrond is, misschien meteen wat oude stro uit het kippenhok eronder voor extra organisch materiaal in de grond te krijgen, als je dan toch bezig bent. :)
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor palmboomgeert op 05 maart 2015 15:02

Ik heb het voorlopig juist andersom gedaan, mijn bananen staan in het kippenhok.
Werkt supergoed, en om nog meer te zeggen, meestal ga ik in het groeiseizoende k"k van de kippen samenharken bij de bananen.
Natuurlijk niet alles en ook niet iedere dag, maar toch bijna om de week.
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor roellus op 05 maart 2015 20:43

kippen mest is inderdaad goede mest het bevat veel stikstof en redelijk veel fosfaat.
2013/2014, min -1.4°C
2014/2015, min -5.6°C
2015/2016, min -7.6°C
roellus

15 bedankjes

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel