Beste allemaal,
Wij gaan in de nieuwe tuin verhoogde borders aanbrengen van ca. 45 cm hoog. Ik wil deze kans gebruiken om een zo ideaal mogelijke(binnen het betaalbare) groeiplaats te creëren voor mijn bananen en palm(en). Maar ik kom er na veel googlen en op het forum zoeken niet uit. Het gaat om 3 tot 4+ m3 benodigde grond, afhankelijk of ik nog afgraaf. De huidige grond is vrij kleiige grond die vrij dicht van structuur is, in de diepere lagen 50 cm diep begint de dikke, ondoordringbare Zeeuwse klei.
Ik heb al verschillende leveranciers gesproken waarvan er 1 een speciale mediterrane tuin grond mix kan leveren. Echter gaat dit mij, door de grote afstand naar Vlissingen (Zeeland) ca. €350,- extra aan transport kosten voor 4 m3 (incl. btw en bigbags).
De 2e optie die ik heb is zelf een mix maken van verrijkte teelaarde(50% zwarte aarde+ 50% compost) met zakken van 40 l mediterrane potgrond. in de verhouding 50%-50%. Maar goed 2 m3 aan zakken van 40 L mediterrane potgrond gaat ook best in de kosten lopen.
Is er evt. iemand die mij kan adviseren welke grond ik bij het beste kan kopen?
Maar vooral ook bij welke leverancier?
Het liefst natuurlijk een leverancier die voor een kleine prijs in Vlissingen kan bezorgen. Vlissingen (Zeeland) is een beetje een uithoek haha, dat maakt het vooral lastig.
Alvast bedankt weer,
Groeten,
Bas