phoenix canariensis

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: phoenix canariensis

Berichtdoor palmgek op 17 aug 2012 15:42

Hier heeft de canariensis ook een paar maanden zo opgebonden gestaan. Vliesdeken en op de koudste dagen ook noppenfolie eromheen. Ik had echter wel een tent eromheen om de grond en de palnt droog te houden. Als je zorgt dat langs onderen lucht kan worden aangevoerd en aan de bovenkant de zaak open blijft, zal wanneer de lichtslang aangaat een luchtstroming onstaan van onder naar boven. De koude lucht die langs onderen wordt aangezogen wordt door de lichtslang verwarmd en zal langs de plant naar boven stijgen om vervolgens langs de opening aan de bovenkant weer te ontsnappen. Zo creeer je een schoorsteen effect en blijft de zaak kurkdroog.

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 17 aug 2012 20:24

Richard, ik heb dat ook zo gedaan. Maar met een 15 Watt lampje de zaak onderschat, hoewel goed geisoleerd. De -15 was meer dan ik op had geanticipeerd, helaas. Het is koud geweest in mijn tipi-bescherming. Daardoor speerrot, maar erger nog alle buitenste bladeren dood gegaan, behalve de drie die min of meer aan de zijde van de lamp zaten. Nu groeit het weer als een tierelier, maar nu pas komt het eerste onbeschadigde blad naar boven. De voorgaande vier zijn slechts gedeeltelijke bladeren.

Komende winter ga ik het weer zo doen, maar dan uiteraard met een zwaardere lamp. En wat beter inpakken. De wortels zijn niet bevroren geweest wat ik goed kan zien aan de goede hergroei die plaatsvindt. Maar volgend jaar pas weer echt mooie bladeren erbij, helaas voor dit jaar.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor trachycarpus op 06 sep 2012 21:09

Kan iemand me zeggen hoe het komt (en dit is al wel altijd zo geweest) , dat mijn phoenix canariensis zijn buitenste bladen altijd wat gelig zijn?
Staat nu zijn tweede zomer in volle grond , doet het uitstekend, dacht misschien dat dit euvel zo kon verdwijnen , maar blijft gewoon zo .
Iemand die dit ook vooe heeft ,een idee hoe dit kan(voor) komen , oplossing?

Thx
trachycarpus

6 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 07 sep 2012 06:39

trachycarpus schreef:Kan iemand me zeggen hoe het komt (en dit is al wel altijd zo geweest) , dat mijn phoenix canariensis zijn buitenste bladen altijd wat gelig zijn?
Staat nu zijn tweede zomer in volle grond , doet het uitstekend, dacht misschien dat dit euvel zo kon verdwijnen , maar blijft gewoon zo .

Thx

Heb je een foto want die zeggen meer dan woorden ? :) Wat normaal is is dat de buitenste/oudste bladeren na een lange tijd afsterven. Die worden dan eerst geel en dan bruin en verdrogen enz... Misschien is het dat wat je bedoeld ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor trachycarpus op 07 sep 2012 11:13

Kan iemand me zeggen hoe het komt (en dit is al wel altijd zo geweest) , dat mijn phoenix canariensis zijn buitenste bladen altijd wat gelig zijn?

Zie hier enkele fotos !!??

Thx
Bijlagen
klein.JPG
klein.JPG (76.72 KiB) 3492 keer bekeken
1347009094NDSCN2116.JPGklein.JPG
1347009094NDSCN2116.JPGklein.JPG (69.82 KiB) 3492 keer bekeken
trachycarpus

6 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 07 sep 2012 11:23

Kijk eens hier onder magnesium:
http://edis.ifas.ufl.edu/ep273
Groeten

marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor hexina op 07 sep 2012 15:24

En waar kun je dat magnesium krijgen of zit dat ergens in marc_s?
Osmocote?
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 07 sep 2012 20:33

In mijn oplosbare meststof van Peters Exel zit al 3% MgO in waardoor ik dit niet extra hoef toe te voegen.
Ester
Jouw man moet het maar eens op zijn werk navragen.

IK denk dat je even bij een tuincentrum og boerenbond moet vragen waar dit inzit en wat je hiervoor het beste kan gebruiken

Groeten,

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor trachycarpus op 08 sep 2012 19:46

Dankje voor jullie reply...
De palm krijgt OOK magnesium , dus dit is uit te sluiten !
trachycarpus

6 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 sep 2012 16:38

Toch heeft/had de palm magnesium tekort denk ik. Maar het gele dat er nu is zal niet meer terug groen worden denk ik want die zijn al aan het afsterven, zie bruine punten. Het nieuwe blad zal wel terug mooi groen worden en dus zal het er na een tijdje wel allemaal uitgroeien. Gewoon geduld hebben, hij heeft waarschijnlijk lang in arme grond gestaan.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen