Chamaerops Vulcano in woonkamer

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Chamaerops Vulcano in woonkamer

Berichtdoor joeri op 18 apr 2010 11:05

Hallo allen

Ik heb al veel onderwerpen gelezen op dit mooie forum maar nu ik deze week de eerste palmen gekocht heb zit ik toch met een paar vragen:
Ik heb gisteren Chamaerops Vulcano gekocht die ik graag het hele jaar in mijn woonkamer wil houden, dit omdat ik het een aanwinst voor mijn wookamer vind.
Daarnaast wil ik ook volgende week nog een Cycas Revoluta aanschaffen om dezelfde reden.
Is dit mogelijk om de palmen in de kamer te houden? volgens de kweker niet,maar die vertelde wel meer 'spannende' verhalen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
joeri
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 apr 2010 10:29
Woonplaats: gelderland
0 bedankjes

Re: Chamaerops Vulcano in woonkamer

Berichtdoor draco op 18 apr 2010 11:37

Cycas kan gerust overleven in woonkamer , maar heb uit ervaring toch gevoel dat hij zeker niet te donker mag staan en heeft ook soms wat probleempjes met luchtvochtigheid
hier staat ook een "zeer" grote cycas ( lees mijn berichtjes maar eens , je zal wel een foto tegenkomen ) maar mijn cycas plaats ik buiten tijdens de zomer ( eerst langzaam laten wennen aan de sterkte van de zon )
als hij buiten in volle zon staat , komt hij veel meer tot zijn recht en zal hij mooier staan ( = mooie groene bladeren en kans op nieuwe kroon )
kleine tip : wanneer je cycas aankoopt , best direkt verpotten in grotere pot en dan is kans op nieuwe kroon groter
plaats eens wat foto's van je nieuwe aanwinsten
draco
 

Re: Chamaerops Vulcano in woonkamer

Berichtdoor erna op 18 apr 2010 11:46

Klopt, de cycas en de chamaerops vulcano voelen zich het best buiten, zelfs in de volle grond.
Nog een tip : de wortelkluit mag niet te nat staan, een cycas is nogal gevoelig aan wortelrot.
groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Chamaerops Vulcano in woonkamer

Berichtdoor joeri op 30 apr 2010 18:04

bedankt draco en erna voor jullie reacties

Ik heb op jullie advies de palmen maar buiten neer gezet en ga deze dus in het najaar weer naar binnen halen. De foto's zal ik deze week maken als het hopelijk weer wat droger is :-)
joeri
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 apr 2010 10:29
Woonplaats: gelderland
0 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten