potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor joeri op 18 apr 2010 11:12

Hallo allen

Volgende week ga ik een Trachycarpus Fortunei met een stam tussen de 40 en de 60cm kopen. Nu is mijn vraag welke maat pot moet ik daarvoor maken om hem het hele jaar in buiten te laten staan.
Ik zat zelf tedenken aan een vierkante pot in de maat 80x80x80cm Kan dit of is dit te klein?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
joeri
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 apr 2010 10:29
Woonplaats: gelderland
0 bedankjes

Re: potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor draco op 18 apr 2010 11:31

joeri schreef:Hallo allen

Volgende week ga ik een Trachycarpus Fortunei met een stam tussen de 40 en de 60cm kopen. Nu is mijn vraag welke maat pot moet ik daarvoor maken om hem het hele jaar in buiten te laten staan.
Ik zat zelf tedenken aan een vierkante pot in de maat 80x80x80cm Kan dit of is dit te klein?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.


waarom die in een pot plaatsen ???
mag gerust in volle grond gezet worden hoor , is (mits enige bescherming voor erg strenge winters ) winterhard en zal vlugger en rapper en groter groeien in volle grond dan in pot
draco
 

Re: potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor joeri op 18 apr 2010 11:46

hallo draco

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb maar een kleine tuin van 5m breed en 8m diep hierin staat een schuurtje en ligt een plein.
Het komt erop neer dat ik aan beide kanten een border van 50cm heb en vind het niet mooi om zo'n mooie plant tegen een schutting aan te zetten. Dus helaas blijft er maar 1 optie over en dat is in een pot :) maar als ik de kans had... dan was hij zeker de grond in gegaan.
joeri
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 apr 2010 10:29
Woonplaats: gelderland
0 bedankjes

Re: potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor Tropical Bart op 18 apr 2010 11:52

Ik denk dat dat wel groot genoeg is voorlopig.
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Avatar gebruiker
Tropical Bart
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 02 aug 2009 11:14
Woonplaats: Sint-jansteen (NL)
7 bedankjes

Re: potmaat voor een Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor joeri op 30 apr 2010 18:08

bedankt voor jullie reacties

Ik heb alleen geen trachycaspus fortunei gekocht maar een Trachycarpus Wagnerianus met een stammetje van 50cm. Deze vond ik er met zijn wat kortere bladeren er een stguk mooier uitzien.
Daarnaast maak ik de bak denk ik maar 100x100x85cm. Dan hoop ik dat hij er een jaar of tien mee vooruit kan
joeri
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 apr 2010 10:29
Woonplaats: gelderland
0 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 101 gasten