Washingtonia en korte voorstelling

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Washingtonia en korte voorstelling

Berichtdoor JordyVandewalle op 07 apr 2017 18:04

Hallo allemaal!

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik me eerst even kort voorstellen.

Ik ben Jordy, beginnende palmen/plantenliefhebber uit West-Vlaanderen en ook nog student.
Doordat ik op een boerderij opgegroeid ben en een redelijk grote tuin heb al altijd liefhebber geweest van planten in het algemeen, en sinds enkele jaren ook van palmen.

Wat ik momenteel bezit:

3 Trachycarpus Fortunei
4 Phoenix Canariensis
2 Chamaerops Humilis
2 Washingtonia FIlifera
10 Washingtonia Robusta (Zaailingen)
1 Butia Capitata

Verder ook nog Yucca Rostrata, Yucca Filamentosa, Cycas Revoluta en Dracaena Draco.

Om nu uiteindelijk te komen bij mijn vraag:
Vandaag merkte ik plots op dat bij de nieuwe bladeren in de speer van een van m'n Washingtonia's wat bruin schimmelachtig begint te zitten, en ik zou even jullie mening hierover willen vragen.

Washingtonia:
http://imgur.com/a/lnLZu

Speer:
http://imgur.com/a/wPRUm

Hij staat nu ondertussen al terug een goeie maand in z'n serre, voordien stond hij samen met de rest voor de winter in een hangar. Ik heb gevoeld aan de speer en deze zit in elk geval niet los. Sinds hij terug in z'n serre staat was er wel al een nieuw blad opengevouwen, en nu merkte ik de bruinachtige speer dus plots :?. Bij m'n andere Washy ziet alles er netjes groen en stevig uit zoals het hoort.

Moet ik me zorgen maken?
JordyVandewalle
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 07 apr 2017 17:27
0 bedankjes

Re: Washingtonia en korte voorstelling

Berichtdoor zezinho op 07 apr 2017 18:53

Welkom bij de Palmvrienden :welkom:

Die heeft wel wat last gehad van de koude, denk ik. Misschien gaat die speer later nog los komen te zitten, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Dat blad zou je dan eventueel wel kwijt zijn, maar het volgende blad zou dan wel mooi groen moeten zijn.
Volgens mij gaat het wel goed komen.
Wilfried
Avatar gebruiker
zezinho
 
Berichten: 893
Geregistreerd: 20 okt 2010 17:24
Woonplaats: 9340 smetlede (oost-vlaanderen)
95 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten