Trachycarpus wagnerianus wortels/minder mooie bladeren

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus wagnerianus wortels/minder mooie bladeren

Berichtdoor kieker op 16 jul 2018 14:30

IMG_0842.PNG
IMG_0842.PNG (119.09 KiB) 1716 keer bekeken
IMG_0840.JPG
IMG_0840.JPG (56.76 KiB) 1716 keer bekeken
Trachycarpus wagnerianus minder mooie bladeren met vlekken/geel worden. En dan bedoel ik niet het oudste blad wat lelijk word maar vooral de gezonde bladeren, ook al is het op de foto moeilijk te zien

Zou iemand mij wat kunnen vertellen wat is er aan de hand is met de wortels van mijn palm? Deze zijn allemaal heel dun en lijken wel hol en ingedroogd?

Nog nooit eerder gezien zo, lijkt wel alsof ze opeens gestopt zijn met groeien zodra ze dichter bij de buitenkant van de bloempot komen?

Alvast bedankt
kieker
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 feb 2012 17:12
1 bedankjes

Re: Trachycarpus wagnerianus wortels/minder mooie bladeren

Berichtdoor draco op 16 jul 2018 14:55

De zichtbare wortels zijn de fijnere vertakkingen die je meestal bij oudere wortels aantreft. Aan de bovenzijde is een dikkere nieuwe wortel te zien. Palmen krijgen steeds nieuwe adventiefwortels die aan de stambasis ontspruiten en naar de periferie toe vertakken. Ik zou de palm in verse potgrond zetten of in de tuin. Bescherming tegen de hete middagzon is een pre, Trachycarpus gedijdt het beste bij een gematigde temperatuur.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Trachycarpus wagnerianus wortels/minder mooie bladeren

Berichtdoor kieker op 16 jul 2018 15:53

Bedankt ik zal uw adviezen opvolgen, alleen in de tuin zetten zal niet lukken.

Staan nu in grotere potten en een paraplu tegen de velle zon! Kunnen helaas niet in de schaduw staan, zonnig balkon zon van 09:00 tot 18:00 uur.
Zal ze voldoende water geven zodat ze niet uitdrogen!

Nogmaals bedankt!
kieker
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 feb 2012 17:12
1 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten