groei van een van men Brahae's 2007/10

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: groei van een van men Brahae's 2007/10

Berichtdoor palmpje op 11 nov 2010 21:56

kristof,

wat een mooie Brahea. je ziet zeer duidelijk ook de toename van de pseudostam diameter. Ik ben onder de indruk van de groeisnelheid. Hij ziet er ook bijzonder gezond uit.
Een mooie palm in je eigen tuin is een waar genot! Iedere morgen ben ik weer nieuwsgierig om te kijken hoe mijn tuin er uit ziet!
Avatar gebruiker
palmpje
 
Berichten: 112
Geregistreerd: 27 apr 2009 20:38
1 bedankjes

Re: groei van een van men Brahae's 2007/10

Berichtdoor kristof p op 12 nov 2010 14:17

yep, hij is in uitstekende conditie. ik denk dat hij gewoon op de perfecte plaats is geplant. hij staat op het zuidoosten in een hoek van het huis. het word daar al vlug erg warm met een beetje zon en door de vele stenen blijft het er lang warm ook (tijdens de nacht) ook is het er redelijk droog daar de meeste regen meekomt met winden uit het westen en de muur van het huis blokt die een beetje...degene in men achtertuin werd pas in 2009 geplant en staat veel meer in het open maar doet het ook goed maar groeit wat trager (had ook geen grote wortelkluit toen ik hem plante). ook deze had geen enkele schade na vorige winter met enkel een afdak...

men Brahea edulis doet het ook uitstekend en deze groeit een stuk sneller dan men armata's...hier een foto van men edulis in de tuin.
edul.JPG
edul.JPG (291.32 KiB) 1527 keer bekeken


dit kleine plantje zal samen met T. princeps het koningspaar van de tuin worden denk ik. Brahea moorei en groeit verassend snel in mijn klimaat! dit plantje was slechts enkele grasprietjes groot toen ik hem in 2009 uitplante.
moorei.JPG
moorei.JPG (296.48 KiB) 1527 keer bekeken


hier zie je hoe een Brahea moorei er uiteindelijk uitziet.
http://www.pacsoa.org.au/palms/Brahea/moorei.html



gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: groei van een van men Brahae's 2007/10

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 nov 2010 02:18

Hey Kristof, Prachtig maat !! Jouw armata begint al flink dik te worden, blij dat ik nog's een recente foto ervan zie ! Ik schrik wel van het aantal bladeren dat die gemaakt heeft, mijn iets kleiner exemplaar heeft dit jaar al 7 volledige bladeren gemaakt plus 2 dikke speren, de langste al 45cm. Ik zit wel iets meer in het binneland dus wat warmer en hij staat zeer gunstig in de brandende zon hier tegen de zuidmuur...Toch staat jouwe al wat jaren langer in de volle grond en is duidelijk dikker (ouder) dan de mijne ! Maar da maakt eigenlijk allemaal nie uit, echt een prachtige armata heb je daar, blijf ons elk jaar foto's tonen hé ?! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten