Trachycarpus Fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor Ronnie D op 08 maart 2011 02:20

Ik heb 3 maanden geleden een Trachycarpus Fortunei (stam50cm) gekocht die staan binnen in de huis kamer 16 tot 20 graden mag ik die nu al buiten zetten of kan die de kou nog niet aan. Heb hem vandaag buiten gehad in de zon was het 15 graden met 5 graden heb ik hem weer naar binnen gehaald. Mag hij buiten blijven of is het verstandig om hem s'avonds naar binnen te halen?
Ronnie D
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 nov 2010 11:11
Woonplaats: Mill
12 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor francois eijkhout op 08 maart 2011 09:08

Hoi Ronnie ik zou hem niet meer binnen halen het slepen en grote temp verschillen wordt hij ook niet vrolijk van en dan noch het beschadigen hooguit wat vliesdoek om de pot of noppenfolie ,groeten Francois :thumb_up:
Avatar gebruiker
francois eijkhout
 
Berichten: 1308
Geregistreerd: 09 jan 2010 15:31
Woonplaats: Oude Tonge Zuid Holland
84 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor cpo op 10 maart 2011 14:47

Een trachy kan echt heel veel hebben, ik zou hem buiten zetten en als je hem in de volle grond zet zou je de kluit met wat stro kunnen beschermen tegen de vorst, in een pot de pot inderdaad met bv noppenfolie beschermen, succes!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor Ronnie D op 10 maart 2011 17:09

Heb hem 2 dagen gelden buiten gezet, binnen kort in een grotere pot kan hij lekker door groeien. Hij gaat met pot en al de grond in anders heb ik kans dat ik hem volgend jaar weer uit moet graven en dat lijkt mij niks voor de palm.
Ronnie D
 
Berichten: 353
Geregistreerd: 25 nov 2010 11:11
Woonplaats: Mill
12 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten