Nieuwe website

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Nieuwe website

Berichtdoor Sodiac op 30 nov 2012 14:44

Om de donkere maanden door te komen heb ik een website gemaakt met foto's van planten in botanische tuinen. Er staan alleen foto's op van planten waar ook een naamkaartje bij stond. Maar of die altijd kloppen? Dat hoor ik graag als er bij iemand twijfels zijn...

Ik heb pas een beperkt aantal tuinen bezocht dus de website zal gedurende de jaren nog wat aangevuld worden. Als iemand vragen, opmerkingen, of ideeën heeft, dan hoor ik dat graag. Voor mezelf is het vooral handig als overzicht welke planten ik nou precies ook weer waar heb gezien. :)

Het adres is: http://www.exhorto.nl

Dit betekend vertaald 'Uit de tuin'. Oftewel foto's van planten uit de (botanische) tuin. Ik heb er voor elk wat wils op staan, verdeeld over zeven categorieën. Je kunt op de website op de foto's klikken om ze te vergroten. Achter elke foto zitten echter nog veel meer foto's verscholen (van bijvoorbeeld details). Die kun je zien door met de pijltjes(toetsen) naar rechts of links te gaan). In het bijschrift staat steeds de botanische naam, datum van bezichtiging, en de tuin waar de plant te vinden is.

Hierbij alvast een voorproefje van wat er zoal te vinden is:

Sabal mauritiiformis
Afbeelding

Phyllostachys vivax 'Huanwenzhu Inversa'
Afbeelding

Encephalartos princeps
Afbeelding
Sodiac

41 bedankjes

Re: Nieuwe website

Berichtdoor erna op 30 nov 2012 15:00

mooi gedaan !
Het zou interessant zijn om te klikken op de verschillende tuinen, en dan foto's te zien van hun verschillende planten.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor boemel op 01 dec 2012 22:19

Zeer mooie site!Complimenten! :thumb_up:
Dit is wat ik altijd mis op sites van de botanische tuinen;foto's van hun planten.
Inderdaad wat Erna zegt:zou leuk zijn als je op de foto van een tuin klikt en dan hun planten te zien krijgt.
Maar verder heel mooi gedaan!Hopelijk ga je er mee verder en zet er nog meer planten op.
groeten Luc B.
boemel

47 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 02 dec 2012 01:01

Thanx! Ik ga er zeker mee door. Ik zat er zelf ook over te denken om ook de planten per tuin te kunnen bekijken, maar dat moet ik nog wel even handig gaan regelen.

Misschien dat het een sorteersysteem wordt waarbij de gebruikers zelf selecties kunnen maken... :)
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor Remy op 02 dec 2012 02:11

Ziet er mooi uit, ook handig voor de beginnende hobbyist :thumb_up:
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 02 dec 2012 12:49

Heel erg mooie fotos :thumb_up: Veel succes met het aanvullen van nog meer fotos en tekst
Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Troy op 02 dec 2012 13:12

Mooie site! en vooral erg mooie foto's!

Als je ooit nog in de omgeving bent is de botanische tuin van München en het eiland Mainau een echte aanrader om te bezoeken!
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 dec 2012 15:54

Mooie Site Sodiac ! :thumb_up:
Bij palmen is die zogezegde Princeps verkeerd, dat is zeker geen princeps. Ik denk eerder een Nova. Dat verklaart dan ook misschien de verkeerde benaming want de Nova werd vroeger gezien als groene princeps...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 02 dec 2012 18:06

In deze donkere tijden als alle planten binnen staan vind ik het altijd geweldig om dit soort websites te bezoeken om de vele prachtige planten te bekijken. Ik kan niet wachten tot het voorjaar!!!

Ik zag op de foto's bij palmen van de Howea forsteriana een exemplaar buiten staan? Verbrand deze niet in de zomer of zijn ze het gewend doordat ze in een kas staan?
Zie soms wel palmen in extreme kleine potten staan.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 02 dec 2012 22:10

@Remy Ja zeker blijven oefenen. Anders zelf ook een site maken, door er mee bezig te zijn ga je ze beter onthouden! :)

@AIREMULP Ga ik zeker doen. Nu nog even wat extra tuinen bezoeken. Vooraan staat nog Leiden op de lijst maar ik geloof dat daar momenteel wordt gerommeld met de kas, dus dat stel ik nog even uit tot die werkzaamheden voorbij zijn.

@Troy Als ik daar in de buurt kom, ga ik er zeker langs!

@Waterboyke Ik dacht zelf ook al dat hij niet echt op mijn eigen T. princeps leek. Ik ga eens even een emailtje de deur uit doen, kijken wat ze zeggen... :D Wat zijn trouwens de kenmerken waardoor jij een andere benaming zou toekennen? Te lange bladstelen, of hoe zie je dat precies?

@s.janssen De Howea forsteriana staat inderdaad buiten in Utrecht in de zomer. Op de Facebook pagina van hun tuin stond een tijd terug al dat alle kuipplanten weer naar binnen waren gehaald naar de kas. Daar hebben ze pas ook alle palmvarens een nieuw plaatsje gegeven, dus volgend jaar weer eens even gaan kijken!
Sodiac

41 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips