Hallo iedereen,
De winter is weer bijna voorbij en ik ben langzaam aan de bananenplanten uit de winterstalling aan het halen. In het najaar heb ik mijn twee ensete ventricosum maurelli uitgegraven en laten overwinteren. Bij eentje heb ik de wortels en grotendeels afgehaald en laten overwinteren zonder aarde(en zonder water natuurlijk), bij de andere heb ik de wortels er aan laten zitten en in potgrond gezet. Ze zijn de winter redelijk doorgekomen volgens mij(dit is overgens de eerste keer dat ik deze bananenplant overwinter dus ik heb nul ervaring). Alleen de overblijfselen van de bladstengels vertonen een beetje rot, dit heb ik er grotendeels afgesneden. Mijn vraag is nu, wat te doen? Ik heb ze uit hun winterstalling gehaald en op een kamer van ongeveer 22 graden gezet. Moet ik wel of juist geen water geven, op internet heb ik hier vrij weinig over kunnen vinden. Ik las wel ergens dat je geen water moest geven totdat de banaan groei ging vertonen, maar het lijkt me niet dat de banaan gaat groeien zonder enig water? Alvast bedankt.
Ivo