voila,de oude vijver is dicht gegooid en dus kunnen we stilletjes aan brainstormen voor de inrichting van de vrijgekomen ruimte

de vissen hebben het goed in hun nieuw verblijf en het water is goed en zuiver,de afwerking van de nieuwe vijver zal denk ik voor volgend jaar zijn en er moet ook nog wat electriciteit geplaatst worden voor de vijver voor onder andere de vijverpomp die nu electriciteit krijgt van een voorlopige kabel en verder voor nog verlichting.
ondertussen heb ik toch nog wat foto's genomen van de tuin en moet zeggen dat de planten ondanks het slechte voorjaar het toch weer schitterend hebben gedaan,veel kijkplezier
Cyathea Browni 2 jaar oud
Hedychium Coronarium
vooraan Hedychium Dixter,rechts achteraan Hedychium Samsherie en links achteraan Musa Daj iao
Hedychium Geeneii
Links Canna Musafolia bijna 3 meter hoog en rechts Canna Wyoming
na veel wikken en wegen verhuist de Gunnera Manicata,hij zal volgend jaar naast de vijver uitgeplant worden
Deze Ricinus was in juni nog maar een plantje van 30cm hoog,hij heeft nu de 2 meter bereikt
Goji bes
Het vijgenboompje staat voor het eerste jaar in kuip in volle grond en is ondanks de afgelopen winter wat later beginnen uitlopen maar is zoals je kan zien er mooi bovenop gekomen met heel veel onrijpe vijgen
Musa Tibet
Colocasia Pink China voor de eerste maal in volle grond
Paulownia Tomentosa is naar een hoogte geschoten van 4,5 meter op één seizoen met prachtige grote bladeren
Epiphyllum oxypetalum of the Queen of the night,verassend ontdekte ik deze week een eerste bloem en zit nu vol spanning te wachten tot deze open gaat,er volgt zeker één of meerdere foto's
Tot de volgende
Groeten, Jaak