bloeiende plumeria

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: bloeiende plumeria

Berichtdoor Hitch op 09 mei 2014 09:47

Geven jullie de Plumeria in de winter totaal geen water? Wanneer geven jullie dan de eerste keer opnieuw water? Ik heb de plant nu 2 jaar maar blijf er maar mee sukkelen en kan er het juiste ritme niet voor vinden.
Ik heb er één met een stammetje van zo'n 35-40 cm hoog, momenteel nog bladloos en heb hem per ongeluk mee water geven met mijn andere planten. Volgens mij had hij dit nog niet nodig want vorig jaar heb ik hetzelfde voorgehad en ik herken de symptomen nu meteen. Zijn kop begint dan te "zweten". Vorig jaar wist ik niet wat het betekende maar nu weet ik dus dat dat is omdat hij te nat staat en er niets mee kan. Zo krijgt hij rot aan de wortels.
Ik ga hem nu zo snel mogelijk verpotten met nieuwe potgrond maar anderzijds heeft deze plant ook weer een hekel aan wortelverstoring, dus...
Nee, ik vind het geen makkelijke. Het is een beetje werken met de natte vinger voor me.
Iemand die me raad kan geven?
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor SVENNIE op 09 mei 2014 16:20

Zolang er nog blad aan hangt, geef ik mijn plantjes water. Dan laat ik de kluit weer opdrogen.
Van zodra er geen blad meer is, ook geen water geven totdat de plant vanzelf terug blad begint aan te maken, dat is het moment om terug water te geven.
Van de 20 die ik vorig jaar gezaaid heb, heb ik nu 8 plantjes. De grootste nadert nu de 20 cm en heeft reeds 2 vertakkingen aangemaakt; de kleinste is een 5-tal cm kleiner en begint nu terug in blad te komen.
In de winter heb ik ze op een koude kamer onder een dakraam gezet in een kweekkasje met een constante temperatuur van 15°.
SVENNIE

7 bedankjes

Berichtdoor Plien22 op 09 mei 2014 18:39

Woow Edwin, schitterend om te zien! :thumb_up:
Plien22

34 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten