Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor kevins exotuintje op 21 jul 2014 21:15

schitterend dimi! complimenten hoor voor al je planten! :thumb_up: vooral de armata vind ik prachtig :thumb_up:
greetz kevin

exoten heb je niet voor even, maar voor heel je leven!

kevins tuintje klikkeee!! viewtopic.php?f=49&t=11498
kevins exotuintje

15 bedankjes

Berichtdoor jeroenheeffer op 21 jul 2014 21:19

super tuin dimi echt een inspiratie !
het lijkt wel een tropisch park in zuid Frankrijk.
jeroenheeffer

10 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 21 jul 2014 22:19

Je Armata staat inderdaad prachtig :thumb_up:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 22 jul 2014 20:49

Dimi, hoe is de stand met je " nieuwe" Gunnera, die je bijna helemaal ingegraven had?....
Mooie footoos van een prachtige tuin
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor stefan78 op 24 jul 2014 18:11

En je jubaea? ;-)
stefan78

10 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 jul 2014 18:55

Thx Mensen :thai:

@Chris, Die nieuwe Gunnera is rustig bezig. Zoals ik verwacht had beginnen er nu allemaal nieuwe scheuten boven de grond te komen die vanaf die grote knol onder de grond komen. Knol heb ik horizontaal onder de grond gelegd. Het groeipunt boven de grond had blijkbaar toch vorstschade van bij de vorige eigenaars, daar zijn nog 3 grote beschadigde bladeren uitgekomen maar voorlopig groeit daar niks meer uit nu. Hier een foto...

Afbeelding

@Stefan, De Jubaea geniet van zijn nieuwe thuis en de warmte. Zijn tweede blad sinds aanplant is nu zo goed als volledig open en er staan al drie nieuwe hele dikke speren klaar :thumb_up: Groeit sneller dan ik had verwacht, zal ook flink onder de grond bezig zijn. Beloofd wat als die binnen 3 a 4 jaar gesetteld is. Ik heb gezien wat het kan doen bij Erna & Rudy, die hebben ook zo'n prachtig exemplaar dat al flink gegroeid is in de loop der jaren 8-)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 27 jul 2014 19:03

Hier komt het blad goed uit de knol.....er is een jong (recent) blad wat niks doet...door het planten van de knol ben ik nu genoodzaakt een flink stuk van een bamboe te verwijderen en een aantal canna's volgend jaar niet meer te poten..heb nog even getwijfeld om de toch zo fel begeerde gunnera manicata te verwijderen ivm te veel plaats....zou ook een prachtige plaats kunnen zijn voor mijn albizia.
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor jann op 28 jul 2014 00:05

Ziet er zoals we gewend zijn weer prachtig uit Dimi. :thumb_up:

jann
jann

18 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 28 jul 2014 09:00

Heb hier een zijknol van de gunnera aangeplant.
Ben benieuwd wat deze nog dit jaar zal doen, maar ziet er positief uit :D
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Herman op 29 jul 2014 01:08

Dag Dimitri , ik heb met bewondering 3 uur lang je hele topic gelezen. Echt geweldig hoe je je tuin hebt omgetoverd. Maar waar het hart van over loopt.... Zelf ben ik ook een tropische tuin ( zie Herman,s tuin)
We weten uit ervaring dat geduld bij deze hobby een schone zaak is. Zelf ben ik nog al voorzichtig met het uitplanten van gevoelige palmen. Zo heb ik eens op het forum een brahea voor 5jaar gelden gekocht. Deze heb ik nog steeds in pot staan, doet niet zo heel veel, misschien 2. Bladeren per seizoen. Maar als ik jouw exemplaar zie begin toch weer te twijfelen waarom ik hem niet in de volle grond heb gezet. Gewoon prachtig om te zien hoe hij zich ontwikkeld. Wat een schoonheid. Het aanplanten zoals je hebt gedaan met groot gat en isolatieschuim en lichtslang rondom bodem is dezelfde methode als ik heb toegepast bij de Butia . Hier had ik in de winter van 2010 en 2011 speerrot. In 2012 heb ik de lichtslang niet meer gebruikt( dus onder de grond) en toen had ik geen speerrot. Dus 2. X op rij is de speer weer uit gelopen. Nu weet ik niet of de speerrot is ontstaan doordat ik de lichtslang heb gebruikt ( te warm?)
of gewoonweg omdat hij net 2 jaar was aangeplant. Inmiddels is het ook een beest geworden.
Dus zit ik weer te overwegen om dit ook weer toe te passen voor de brahea, volgend jaar.
Een maurelii ontbreekt hier nog, bedankt voor deze foto,s, deze zou ik ook nog graag willen, vooral een grote.
Ook de badplaatsen bij je zijn geweldig , bijvoorbeeld de manicata. Zelf heb ik ook enorme tetrapanax.
Deze zomer bereikt hij de hoogte van 3 meter. Soms moet ik de aks er in gooien daar hij soms weer opduikt waar ik niet wil hebben.
Ook de jubea staat bij mij nog op de verlanglijst.
Deze hobby, het houden van exoten, oefen ik ook al meer als 30 jaar uit. Toen alles in potten. Vervolgens kwam internet, een forum, en een wereld gaat voor je open. Zelfs nu heb ik weer bij geleerd. Bijvoorbeeld, bananen uitsteken ,in pot terugzetten. Ik gebruikte de aarde uit de tuin,i.p.v. Droge aarde.
Zo zie je maar.
Mijn avondje is weer leerzaam geweest en nogmaals bedankt voor de energie en vrije tijd die je met ons wilt delen.
GroetjesHerman.
Herman

30 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video