Trachycarpus in volle grond, verplaatsen naar andere plek

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Trachycarpus in volle grond, verplaatsen naar andere ple

Berichtdoor Lampenz op 17 feb 2015 12:09

Zoals gezegd, ga ik de adviezen hier gewoon opvolgen aankomende lente. Ik heb de pot waar de trachy in geleverd was netjes bewaard, en daar gaat deze aankomende lente weer in geplaatst worden.

Dan rest mij alleen nog te vragen wat ik met nieuwe tropische planten moet doen als ik ze aanschaf. Is het voor deze planten ook beter om ze met pot en al de grond in te schuiven, zodat ze niet te veel beschadigen als ze over twee / drie jaar ergens anders komen te staan?
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Jane op 17 feb 2015 12:31

Indien je al een tuinplan hebt, zou je ze alvast een definitieve plek kunnen geven. Dat heb ik ook gedaan. Hier zijn we ook nog lang niet klaar. Vergeet niet rekening te houden met de hoogte van de grond/bodemgesteldheid. Dat had ik in mijn voortuin wel over het hoofd gezien, omdat ik nog geen concept had. :?
Ik kan dus 2 exemplaren met een stamhoogte van 1.40 m, die bijna een jaar in de volle grond staan, gaan ophogen. :oops:
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 17 feb 2015 12:45

Ik heb wel een definitief tuinplan, maar planten op de definitieve plek zetten gaat juist om die reden niet. Mijn huidige tuin is precies in spiegelbeeld opgezet ten opzichte van het plan (wat nu straatwerk is, wordt straks gras & border, en wat nu border is wordt straks tuinpad/schuur en lounge hoek en dus bestraat.

:)

dat zal dus niet gaan.
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen