[quote="MooiePalm"]Bij 1 van mijn princeps worden de nieuwe bladeren steeds kleiner

Vorig jaar nog werden ze steeds groter .
Ja hier ook van hetzelfde. Steeds kleiner wordend blad. Heb de plant uiteindelijk uit de pot gelicht om het wortelgestel te bekijken en eigenlijk viel dit toch wel wat tegen. Hoewel de wortels er mooi fris en gezond uitzagen was het aantal wortels beperkt. Ik heb deze palmsoort al geprobeerd sinds hij voor het eerst te koop werd aangeboden en keer op keer heb ik de planten verloren. Zowel uitgeplant in de volle grond als gehouden in kuip. Altijd scheelde er wel wat mee.
Vorig najaar ontving ik dan via mypalmshop 2 nieuwe exemplaren (de T. princeps en nog een T. princeps 'new form'), ik heb deze in het voorjaar in de grond gestoken waarbij ik het plantgat deels heb opgevuld met Vivimus en warempel, beide planten hebben elk net een blad ontvouwen dus die lijken het goed te doen. Mijn exemplaar dat ik nog staan had en waarvan de bladeren steeds kleiner werden heb ik ook maar gewoon ergens in de tuin de grond in gemikt. Vandaag dacht ik er bij het lezen van dit topic ineens terug aan en ben ik hem eens gaan bekijken. Alle bladeren zijn plots gelig van kleur aan het worden. Die is er dus ook wel aan voor de moeite. Ik hoop nu dat ik met de andere 2 eens meer geluk ga hebben.