@Dennis, Ik beweer niet dat het hier beter is of slechter, dat is zeker niet het doel van dit topic. En natuurlijk vinden we met z´n allen mooi wat we niet gewend zijn, dat geldt ook voor de mensen hier die bijvoorbeeld onze tulpen en narcissen in het voorjaar weer prachtig vinden.
En wie weet raak je hier uiteindelijk ook aan gewemd en zeg je na verloop van tijd dat het toch niet is wat je ervan verwachte.... Echter wanneer dit een reden is om het maar niet te doen en het bij dromen te houden zal je nooit iets bereiken. Maar dat is voor ieder zijn eigen keuze en die dient men te respecteren.
De ongelooflijk hoge welvaart en de duizenden immigranten waar je over spreekt, zijn voor mij JUIST een reden om een stapje terug te doen. Wat meer terug naar de basis, op de lokale markt vind je nog onbespoten fruit, vlees dat niet afkomstig is uit de bio industrie, geen massa productie en ga zo maar door... iets wat mij persoonlijk erg aanspreekt.
En ja, de wisseling van de seizoenen heeft zijn charmes en maakt dat je de zomers extra waardeert. Het is nou eenmaal MIJN droom en zoals je zelf ook al aangaf moet er een wil zijn. Het is zeker niet de bedoeling om jullie mijn wil op te leggen. Ik hoop dat jullie dat begrijpen, zie dit topic als vermaak en geniet er van, dat sluit ook meer aan op mijn bedoeling