Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Jozef op 14 dec 2015 21:03

Er zullen genoeg leden zijn die om wat voor reden dan ook deze stap niet kunnen maken. Daar ben ik er een van. Des te meer geniet ik met je mee.

Ik hoop dan ook dat je veel mooie foto's blijft posten. Mij doe je er in ieder geval een groot plezier mee.
Juist nu in de winter is het extra leuk om je updates te zien. :thumb_up:

gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 14 dec 2015 22:11

Hoi Richard, ik kan je enthousiasme wel voorstellen als je allemaal die exoten ziet staan, heb zelf ook veel door tropische landen gereisd en dan sta je je echt vaak te vergapen aan planten die je best graag zou willen hebben! Voor jou komt die droom uit, samen met je partner die van daar komt, en zeker met die prachtige locatie die jullie gecreëerd hebben, alles ligt nu in je bereik :thumb_up:
Zo te zien wordt het tijd voor een lange aanhangwagen :fluiten:

Heb ook wel eens die andere gedachte gehad van ja het zal wel dat het daar groeit! Toen een andere tropenganger [video Master] ook een grote tuin ging aanleggen in Thailand, dat kan ondanks dat het prachtig uit ziet en goed groeit frustrerend overkomen voor ons :roll: zelf weet ik nu beter, weet ook dat de echte goede groei van tropische planten alleen binnen kan in de lage landen, en b.v mijn boomvarens nooit die uitstraling en afmeting krijgen zoals ze groeien waar ze vandaan komen, dat nemen we voor wat het is n.l. de uitdaging om tegen beter weten in het toch te doen, het blijft behelpen met de planten hobby :mrgreen:
Laat de foto's maar komen ;)

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 dec 2015 23:10

Vergeet ook niet dat onze plantenhobby vaak is ontstaan omdat men wat anders wil in de tuin dan een hortensia, buxus of skimmia. Onze exotentuin is puur ilusie, je werkt met planten die exotisch overkomen, je waant je in een ander land. Echt tropische gebieden heb ik nog nooit bezocht, wel een half jaartje elke dag in de tropen gezeten maar dat was in burgers bush.

Ik zou het zeker een huis willen in de tropen, zeker als je daar iemand leert kennen maakt het een stuk makkelijker en aantrekkelijker. Maar of ik alles er voor zou opgeven? Ik weet het niet.

Beetje zoals Richard doet vind ik wel leuk!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 15 dec 2015 11:00

@Dennis, no offence ;) Wilde alleen even een statement maken :thumb_up:

@Jozef, thnx man, zal jullie voorlopig nog wel even van foto´s blijven voorzien. Heb er zelf ook nog altijd veel plezier mee :thumb_up:

@Eduard, Bedankt voor je motiverende woorden :thumb_up: De volgende auto voor de toekomst wordt eenzelfde model als nu, echter dan een pick-up uitvoering waar iets meer planten inkunnen zonder het interieur te bevuilen ;)

@Sylvan, jij en natuurlijk ook de andere leden zijn allemaal welkom om hier is een kijkje te komen nemen. Mocht je in de toekomst zoals je aangeeft ook een huisje willen hebben hier kan ik je daarmee helpen zonder dat je wordt uitgebuit door de locale bureaucratie. Heb nog een leuk stuk grond aan de kust waar ik voorlopig nog geen plannen mee heb. Heb er al wel 10 Cocos palmen voor je aangeplant :lol:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 15 dec 2015 20:58

Ik heb nog wel 5 hangmatten liggen . 8-)

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 15 dec 2015 22:39

Houd ik je aan! 8-)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 22 dec 2015 05:07

Heb voor de liefhebbers weer wat foto´s ge-upload. Ongelooflijk om te zien hoe alles weer gegroeid is na 3 weken 2 maal daags water geven. Meer water is hier direct gerelateerd aan meer groei en bloei. Alle palmen hebben nieuwe speren geworpen en ontvouwd. De bananen zijn geoogst en ik heb de stammen van de Hyophorbe´s en Cocos nucifera schoongemaakt.
Ook nog een nieuw palmpje gekocht, ben benieuwd of iemand van jullie deze herkent.

Geniet ervan ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar ik vermoed een Colocasia soort met bloei
Afbeelding

Afbeelding

Pinanga´s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Adonidia´s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hyophorbe´s voor en na het schoonmaken van de stam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijk de auto naast de grootste Cocos geparkeerd. Toyota is ongeveer 2 meter hoog
Afbeelding

Stammetje na het schoonmaken
Afbeelding

Bismarckia´s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reizigerspalm krijgt zijscheuten :)
Afbeelding

Bananen geoogst na slechts 4 dagen in de veranda ready to eat en heerlijk zoet!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gember/Heliconia
Afbeelding

Alamande geel
Afbeelding

Dypsis decary
Afbeelding

Afbeelding

En nog 1 van de Hyophorbe´s in het licht van een ochtend zonnetje na een fikse bui
Afbeelding

Dwerg Cocos soort
Afbeelding

En als laatste nog enkele foto´s van de nieuwe aanwinst. Hopelijk herkent iemand deze. Onderkant van het blad is grijskleurig en bladstelen hebben geen stekels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 22 dec 2015 08:18

Die laatste palm is een coocothrinax mariguama . Ik heb er zelf ook 2 gehad .
De 2 prachtige fel gekleurde calocasias zijn caladiums ,je hebt er heel veel verschillende kleuren in .
De plumeria met de witte bloemen is een apart soort en heet plumeria pudica .

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 22 dec 2015 11:46

Top Edwin! Denk dat je helemaal gelijk hebt, als ik de foto´s op google vergelijk met de mijne :thumb_up:
Não faz mal!

palmgek

459 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 22 dec 2015 12:13

Dat ziet er weer geweldig uit :thumb_up: alles zo lekker fris groen! Zou willen dat dat ik dat hier ook kon toepassen :roll: geniet er zelf ook van en wie weet groeien de planten in je nl. tuin ook al de tent uit :fluiten:

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video