ff testje draaien
Een goed testje is wat lastig. Het is een zelfregulerend verwarminglint, dus met de huidige "hoge" temperaturen wordt het lint als het goed is niet maximaal warm.
(ik heb gekozen voor een zelfregulerend lint vanwege brandveiligheid: als het goed is kan je het lint zelfs over elkaar heen kruisen. Wel heb ik daarnaast ook nog een thermostaat geïnstalleerd, om de temperatuur net wat beter te kunnen regelen. Thermostaat is wellicht overbodig...

Testje heb ik afgelopen nacht gedaan: temperatuur ingesteld op 15 graden: blijkt dat de thermostaat uitschakelt op 15 graden en inschakelt bij 13 graden. (goed om te weten).
Temperatuur is niet onder de 13 graden geweest volgens de temperatuur-sensor, terwijl het buiten minimaal 8 graden was (andere sensor). (bij Schiphol was 4,7 graden, dus wederom grote verschillen)
kortom: testje geslaagd (geen zwart/gesmolten piepschuim

In de avond had ik gemeten dat bij een buitentemperatuur van 12 graden, de thermostaat 3,5 minuut aanstaat en 11,5 minuut. Isolatie kan denk ik dus nog wat beter.
Overigens ben ik meer bang voor verbrande bladeren dan voor verbranden van het piepschuim. Ik ben van plan om er wat vijverbegroeingsmat omheen te wikkelen: voorkomt contact met piepschuim/bladeren en bevat genoeg "gaten" om de verspreiding van de warmte goed te laten verlopen (althans, dat hoop ik)
groetjes,
yme