Rarepalmseeds nieuwe website

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Rarepalmseeds nieuwe website

Berichtdoor Gouden HandPalm op 03 feb 2019 13:05

Voor wie het nog niet hebben gemerkt bij het surfen: RPS heeft een nieuwe website. Zoveel te beter! Had altijd geoetel bij het bestellen, vooral op mobiel en Ipad. Daar was je uren mee bezig om iets te bestellen bij Tobias.

Je kunt nu ook minder zaden bestellen, 2 of 5 ipv. 10, met de minimum aankoopprijs nu iets lager. Blijkbaar liep het allemaal niet meer zo.

Jammer alleen dat je nog steeds niet met Paypal kunt betalen. Niet iedereen heeft een creditcard. Bankoverschrijving kan weer wel.

Toch heb ik vaak en veel teleurstellingen gehad met RPS zaden. Ze laten de zaden uitdrogen en daardoor verliezen ze binnen een week al aan kiemkracht. Palmzaden moet je vochtig houden als ze vers zijn!

Maar goed, pluspunt blijft natuurlijk de grote keuze en de enorme voorraad.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: Rarepalmseeds nieuwe website

Berichtdoor GeL op 05 apr 2019 09:50

Hoi Jan,

De site is inderdaad mooi al vond ik de lijsten -die je trouwens nog steeds kunt oproepen- handig want overzichtelijk. Inderdaad beter vanop een PC. Dat er nog steeds geen Paypal is vind ik ook jammer.
Ik heb er net weer besteld en probeer telkens enkel de zaden met het label "new" te kopen.
Hiermee heb je volgens mij de beste resultaten, ik ben er van overtuigd dat Toby het spel eerlijk speelt en het label niet af en toe op oude zaden plakt.

Het is voor mij tevens ook onduidelijk welke andere sites hun zaden NIET bij RPS kopen, bij sommige kan je het direct merken en al zeker als er bij RPS nieuwe en speciale variëteiten voorhanden zijn. Die laatste duiken dan steevast bij die sites op.

Heb jij -of eventueel iemand anders- een overzicht van de leveranciers die onafhankelijk van RPS zaden aankopen? Het heeft geen zin om bij slechte resultaten dezelfde soort op een andere site na te bestellen als ze tenslotte van bij dezelfde hoofdleverancier komen. Ben je 2 keer je geld kwijt... :?

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Rarepalmseeds nieuwe website

Berichtdoor hanscazan op 05 apr 2019 16:44

tx voor de vraag Michel, Had idd dezelfde vraag Jan.
Fijn dat dit hier gedeeld wordt.
PS: offtopic, nl banaantjes. Woensdag zeer leuke Maurellies ontvangen van Palmenverkoop.nl . fyi
Groet Hans
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Rarepalmseeds nieuwe website

Berichtdoor Gouden HandPalm op 06 apr 2019 18:02

Kleinere handelaren kopen inderdaad vaak tegen groothandelsprijzen in bij RPS om de zaden dan weer met winst door te verkopen. Vaak zijn die zaden dan uiteindelijk nog ouder dan ze bij RPS al waren. Ze kopen eenmaal een grote bulk in en doen er dan jaren mee om die kwijt te raken. Dan kun je idd. beter gewoon bij RPS bestellen.

Als je al wat langer meegaat in de hobby heb je vaak je eigen adresjes opgedoken om verse zaden vandaan te halen. Het vergt soms heel wat speurwerk om daarachter te komen maar moeite wordt altijd beloond is mijn ervaring. Gewoon driftig door gaan met zoektermen in tikken. Kijk ook veel rond op social media naar particuliere zaadverkopers. Vaak gedreven hobbyisten uit landen als Australië etc. Bij hen moet je zijn.

Een site vergelijkbaar met RPS was altijd www.especiesbelizetropicalseeds.com Daar kocht ik ook wel veel.

Maar die is helaas al een paar maanden uit de lucht. Voorgoed? We gaan het zien.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes

Re: Rarepalmseeds nieuwe website

Berichtdoor GeL op 08 apr 2019 10:01

Dag Jan,

Bedankt voor de feedback.
Ik heb inderdaad in de loop van de jaren ook mijn adresjes.
De door jou genoemde site was er één van. Altijd tevreden geweest, maar... De laatste bestellingen, nu ook weeral meer dan een jaar of zo geleden, werden niet echt netjes meer afgeleverd. Altijd ontbrak er wel iets en de communicatie was een ramp. Het duurde weken en de schuld werd telkenmale op één of andere "nieuwe" medewerker afgeschoven. Iedere keer werd er beloofd om de manco's op te sturen en dat is nooit gebeurd, spijtig. Daar is het dan ook gestopt en blijkbaar de ondertussen site ook :?

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes


Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten