Hallo, aangezien ik niet weet over welke soort bananenplant het gaat heb ik maar een nieuw onderwerp genomen...
Het gaat namelijk over een banenplant waarvan ik de zaadjes in het begin van het jaar bij de large heb bestelt. Vreesde dat er niet veel van ging komen maar uiteindelijk is vorige maan toch een zaadje gekiemd. Lang heb ik gedacht dat het jonge plantje het niet ging overleven, omdat hij nogal slapjes erbij hing, maar in het begin van de week zag ik dat hij zijn tweede blaadje omhoog ah duwen is.
Nu is mijn vraag; ik zie dat aan de onderkant van de stengel een duidelijke verdikking waarneembaar is, zo ver zelfs dat de stengel dreigt open te scheuren. Weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar tis precies of er teveel druk op de stengel zit, hij krijgt precies niet de kans om mee te groeien... De stengel gaapt echt aan de onderkant en het lijkt of het volgende blad dubbel geplooid zit.
Is er nog iemand die dit ooit al meegemaakt heeft?? Mss moet ik ene kant van de stengel wel voorzichtig open snijden om het opkomende blad alle kansen te geven?? Of gewoon afwachten, mss dat het zich toch nog wel hersteld... weet iemand raad??
gr