Net als bij Turtleboy -6ºC voorlopig de koudste! Ik verheug me al op komende Maandag +9ºC niet vanwege de planten maar om de hoge stookkosten.... want dat verbruik scoort met deze dagen
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Hier is de bewolking binnengekomen..heel veel warmer zal het nu niet meer worden in de tuin bij -1.9. Hopelijk zorgt het ervoor dat het aankomende nacht niet heel koud wordt. De gevoeligere plantjes had ik gistermiddag in de schuur gezet maar dat heeft weinig geholpen want alles was stijf bevroren
Hier was het -7°C toen ik deze ochtend opstond en het is niet warmer geweest dan 0°C. Mooie foto's getrokken van de vorstranden op de palmen maar heb het er verder alweer mee gehad Ben echt absoluut geen wintermens. Sneeuw en kou,... het zegt me niets buiten zoals Eduard al aanhaalde dat het faktuur wel volgt van de nu hogere stookkosten. Ik hoop dat we het na deze ijsweek meteen gehad hebben wat de winter betrefd maar we zijn natuurlijk nog maar half december...
Ik ben nog niet durven gaan kijken naar mijn serre. Staan wat palmjaarlingen en Albizia's in met enkele Dasylirions en een grote Oleander... Volgende week even dik positieve temperaturen. Dan zal ik de schade wel eens gaan opnemen. Ook vandaag is het kwik met moeite naar +1 geraakt in het zonnetje. De planten die geen zon krijgen zien hier nog wit.