Ik was ook net op tijd klaar met de bescherming aan te brengen! Viel erg tegen, was Vrijdag tegen 11.00 uur begonnen, de tentconstructies opzetten vergt toch het meeste werk. Heb 2 canariensis, eentje van vorig jaar en een Nieuw Zeelands exemplaar wat veel te lang in pot had gestaan en het nu wel aardig doet. Deze heeft hele lange veren 2.70 en het stammetje is ook rond de 50cm Deze kreeg de tent van de gestorven C.medullaris, dus een hoge waar die nog wel even over doet om het dak te bereiken
Maar ik was bekaf want je vergeet met ouder worden steeds meer! Ik liep zo langs een aantal kuipplanten die ook nog naar binnen moesten.De regentonnen laten leeglopen tegen bevriezing. Zo ook de slang haspel van 30m die aangesloten zit op het grondwater. Al deze zaken moesten afgekoppeld en naar binnen. En ja ook heb ik de hoge tent net op tijd vast kunnen lijnen want het geheel begon toch aardig te zwiepen met die rottige noorder wind.
Na alle waarschijnlijkheid is het maar voor een weekje en moeten de tenten weer open om te luchten
Een voordeel heeft een bevroren bodem, dan kunnen we gaan snoeien en maken de takken geen schade in of op de grond en tuin omdat het wat ruimer is zonder al die planten.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC