Mijn zaailogboek

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Re: Mijn zaailogboek

Berichtdoor wim1960 op 09 feb 2025 19:46

Hoi Eddy,
Ik ben benieuwd of je Princeps zaden opkomen.
Hopelijk een goed resultaat. :thumb_up:
wim1960

18 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 26 feb 2025 10:36

Vandaag gezien dat bijna 100% van de canna zaden ontkiemd zijn.
EN 1 musa Zebrina na gezaaid te hebben in juni 2024 komt nu ook piepen.
Zo zie je maar met bananenzaden ben je nooit klaar
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
guardian1967

137 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 28 maart 2025 13:20

Vandaag 4 trachy nanus ontkiemt lol had ik ook nog in verkeerde bakje gestoken en stonden zeiknat in serre. Kwam er gisteren achter dat er iets niet klopte dus vandaag gekeken en ja hoor ondanks doornat 4 ontkiemingen van de 10 zaden tot dusver.

guardian1967

137 bedankjes

Berichtdoor Tom1986 op 29 maart 2025 20:27

guardian1967 schreef:
johny schreef:dat zaaien gaat mij niet zo goed af maar jij bent er wel een crack in :D
geef jij al licht vaaf dat er gezaaid word ?
wat ik meestal niet weet of de zaden een koude periode moeten of ze licht moet om kiemen of juist niet dan nog eens na hoeveel tijd komt er iets kijken te nat te droog
blijkbaar heb je dat of niet

LOL bedankt voor het compliment maar zo ene crack ben ik nu ook weer niet. Veel hangt af van versheid zaden en soms hebben sommige zaden baadt bij een koude periode alhoewel je altijd moet proberen inleven hoe de plant origineel groeit en in welke omstandigheden. Zo kwam ik bij een onderzoek document uit van manihot grahamii en deelde ik dat op yt. Man veel dank gekregen van mensen die met deze methode ook succesvol waren en daar draait het mij voornamelijk om. Ik probeer en zie wat lukt of niet. Verkoop van planten draait daarom ook niet op winst maken maar met dat geld het verlies van aankoop te compenseren. Zoals de meer dan 300 euro aan princeps zaden die ik gekocht heb, is een grote gok en lange termijn maar een mens moet af en toe zoiets eens doen. En dat geld ga ik dit jaar proberen te recupereren door verkoop van planten. En zo jaar in jaar uit break even draaien

Heb je dat verslag van die Manihot Grahamii nog toevallig?
Tom1986

34 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 30 maart 2025 19:23

Tom1986 schreef:
guardian1967 schreef:
johny schreef:dat zaaien gaat mij niet zo goed af maar jij bent er wel een crack in :D
geef jij al licht vaaf dat er gezaaid word ?
wat ik meestal niet weet of de zaden een koude periode moeten of ze licht moet om kiemen of juist niet dan nog eens na hoeveel tijd komt er iets kijken te nat te droog
blijkbaar heb je dat of niet

LOL bedankt voor het compliment maar zo ene crack ben ik nu ook weer niet. Veel hangt af van versheid zaden en soms hebben sommige zaden baadt bij een koude periode alhoewel je altijd moet proberen inleven hoe de plant origineel groeit en in welke omstandigheden. Zo kwam ik bij een onderzoek document uit van manihot grahamii en deelde ik dat op yt. Man veel dank gekregen van mensen die met deze methode ook succesvol waren en daar draait het mij voornamelijk om. Ik probeer en zie wat lukt of niet. Verkoop van planten draait daarom ook niet op winst maken maar met dat geld het verlies van aankoop te compenseren. Zoals de meer dan 300 euro aan princeps zaden die ik gekocht heb, is een grote gok en lange termijn maar een mens moet af en toe zoiets eens doen. En dat geld ga ik dit jaar proberen te recupereren door verkoop van planten. En zo jaar in jaar uit break even draaien

Heb je dat verslag van die Manihot Grahamii nog toevallig?

Dat was een paper maar ik denk dat alle info ergens tussen mijn video's op mijn kanaal staat

guardian1967

137 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 11 apr 2025 07:50

Vandaag eens naar de zaden gekeken van mijn tachycarpus princeps collectie en de kruisingen.
Pure princeps - Nog niks
Princeps x Princeps New Form - Nog niks
Wagnerianus X Princeps - 2 kiemers

-----

Nanus moet nog even kijken maar ik geloof dat daar weer beweging inzit.

guardian1967

137 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Zaaien en stekken