Hoe ben je aan je hobby gekomen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Hoe ben je aan je hobby gekomen

Berichtdoor Stefanvds op 08 nov 2010 14:55

Zag in een plantencentrum een aantal palmpjes staat aan €4,50 dacht van dat is niet veel en ze zagen er mooi uit dus kocht ik er 2. Thuis aangekomen ging ik op het internet op zoek wat ik gekocht had, dit bleek een chamaerops vulcano te zijn. Maar de prijs bleek niet zo te kloppen.
De dag erna stuurde ik vrouwtje lief op om er nog een 2-tal te gaan halen. De prijs was ondertussen al aangepast naar €24,50. Ze hadden zich dus vergist in hun prijs. Ondertussen zijn deze Vulcanos al grote jongens en daar is het natuurlijk niet bij gebleven .
Stefanvds

13 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 08 nov 2010 16:38

Stefanvds schreef:Zag in een plantencentrum een aantal palmpjes staat aan €4,50 dacht van dat is niet veel en ze zagen er mooi uit dus kocht ik er 2. Thuis aangekomen ging ik op het internet op zoek wat ik gekocht had, dit bleek een chamaerops vulcano te zijn. Maar de prijs bleek niet zo te kloppen.
De dag erna stuurde ik vrouwtje lief op om er nog een 2-tal te gaan halen. De prijs was ondertussen al aangepast naar €24,50. Ze hadden zich dus vergist in hun prijs. Ondertussen zijn deze Vulcanos al grote jongens en daar is het natuurlijk niet bij gebleven .

:D Als ik in de het tuincentrum C.humilis vulcano zie staan voor 4.5€ koop ik de hele winkel leeg vermoed ik :lol:

Je woont ook in de buurt hé. Welk tuincentrum was dit eigenlijk?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor plasta op 08 nov 2010 22:35

Na jaren niets aan de achter- en voortuin gedaan te hebben, behalve gras maaien (meer stond er ook niet in, op een te grote den en een woekerende hedera na) ben ik eens gaan kijken op internet voor een leuk tuinidee.
Doorsnee is aan mij niet besteed, dus kwam ik al snel bij de exoten terecht en er bleek toch aardig wat mogelijk hier in ons kikkerlandje. Na veel fora lezen, veel tekenen en plannen vorig jaar met de achtertuin begonnen en dit voorjaar het voortuintje aangelegd.
Doordat het werkt als een virus heb ik nu wel planten genoeg voor nog een paar tuinen..............en in huis wordt het richting winter ook steeds meer een jungle.....
De vingers worden door schade en schande vanzelf steeds groener.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 nov 2010 23:04

Christophe schreef:Ik moet dringend de disclaimer aanpassen dat ik niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor het overdragen van het exotenvirus. Stel je voor dat iedereen me hun facturen van hun plantjes gaat opsturen :roll: :D

Afbeelding
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Stefanvds op 08 nov 2010 23:09

Hé Christophe,

Dat was bij Euroflower in Sint-Niklaas spijtig dat ik toen niet wist wat ik kocht, had anders ook alles gekocht denk ik. :lol:
Stefanvds

13 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 09 nov 2010 01:32

p e t e r schreef:
Christophe schreef:Ik moet dringend de disclaimer aanpassen dat ik niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor het overdragen van het exotenvirus. Stel je voor dat iedereen me hun facturen van hun plantjes gaat opsturen :roll: :D

Afbeelding

:lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips