Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor amourath op 29 jun 2011 08:58

Dat binnensleuren van de planten was dus totaal niet nodig - gelukkig maar voor degene in volle grond - want op een regenbui van 10 min na hebben we helemaal niks gehad. Na een half uur scheen de zon alweer... :applaus: Ik heb wel buienradar gevolgd en gezien dat wij er aan ontsnapt zijn, een 20-tal km verder is er wél zware schade... :?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Ronnie D op 29 jun 2011 09:11

Hier zag het er ook drijgend uit maar alles is heel erg mee gevallen alleen wat omweer en gedonder en maar een beetje regen, regen meter gaf 5mm aan. Zo alle plantjes maar weer op de plaats terug zetten
Ronnie D

12 bedankjes

Berichtdoor erna op 29 jun 2011 09:13

Hier ook omzeggens niets.. 4 donderslagen, 3 minuten regen, en 2 minuten later was alles alweer droog.
Ik zal vandaag zeker al moeten sproeien..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor cpo op 29 jun 2011 09:46

Hier heeft het vannacht ook niet gespookt, wel aardig wat regen gehad, maar ook hier alle planten voor niets beschermd, maar zekere voor het onzekere, ik ben blij dat hier de hagel en windstoten zijn uitgebleven en vanmiddag de stoelen, trappen en kruiwagens maar weer verwijderen
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor plasta op 29 jun 2011 10:10

Hier gelukkig ook niets van schade.

Raymond (die zich afvraagt, wanneer hij weer iedereen zo gek krijgt ;) )
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 29 jun 2011 10:18

Hier dan nog even de laatste update:het gedruppel waar ik het in mijn bericht van gister avond laat over had is dan toch nog uitgegroeid tot de felste bui van de dag hier met een beetje onweer,maar niets ernstigs.Geen hagel en praktisch windstil.Waarschijnlijk heeft het wel gescheeld dat het hier al redelijk afgekoeld was in verhouding tot de rest van het land.Ik heb wel het idee dat het noodweer als een soort "patchwork" over het land getrokken is,want relatief dichtbij is het plaatselijk beduidend slechter geweest.
Al met al is het voor mij een niet onaangenaam dagje geweest.Zulke zomerse plensbuien met zwaar onweer vind ik altijd wel een extra "tropisch" gevoel geven.Lekker in de tuin zitten (wel onder een afdak natuurlijk ;) )Heerlijk!
Voor degenen die wel te maken hebben gehad met harde wind en/of hagel hoop ik natuurlijk dat de schade is meegevallen!

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 29 jun 2011 11:47

Heb de pech gehad dat ik net op de verkeerde plaats ben geweest anders had ik geen schade gehad thuis is het reuze meegevallen.Ik schat dat de schade alles bij elkaar tegen de 2 miljoen euro zal bedragen alleen al op m'n werk.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor amourath op 29 jun 2011 11:52

plasta schreef:Raymond (die zich afvraagt, wanneer hij weer iedereen zo gek krijgt ;) )

Better safe than sorry! Het was allemaal niet nodig, maar het had evengoed anders kunnen uitpakken, en als ik het nieuws bekijk zie ik ook wel zware schade her en der, dus het had een complete ravage kunnen zijn.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Esther op 29 jun 2011 12:27

@Turtleboy: 2 miljoen schade!! Jeetje wat een bedrag! Wordt dat wel vergoed door de verzekering? Welke woonplaats is het eigenlijk waar het zo heeft huisgehouden?

@Raymond: ik had al eens eerder geschreven: wie deze 1 april grap heeft verzonnen, mag meehelpen sjouwen om alles weer terug op de plaats te zetten :D
Nee grapje, ik ben blij dat hier niets is gevallen. Als er wel een hagelbui over was getrokken en m'n planten waren niet weggezet geweest... Was het flink balen geweest toch?
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor arian1970 op 29 jun 2011 13:29

Hier in waalwijk niets geen schade, had alles ook gewoon buiten laten staan, meestal valt het hier mee, komt door de maas en de drunense en loonse duinen, onweer gaat daar niet makkelijk overheen als ik dat goed begrepen had.
Wel onweer gehad en harde wind maar valt allemaal in het niet wat somigen van ons gehad hebben.

arian
arian1970

9 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips