Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Eduard op 27 aug 2011 21:43

cedric013 schreef:Net ernstig veel hagel gehad, waarbij mijn bananenbomen er helaas heel wat bladeren eraan moet geloven hebben :(

Dit zijn m'n 3 bananenbomen :cry:
Ik ben nu effe razend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hieronder nog het album met nog andere beelden van de hagel,
http://www.mijnalbum.nl/Album=W7HTBFGE

De ijsbollen blijven maar liggen,
Wie gaat deze schade betalen? :O
Komt het nog ooit goed met die 3?

Ach troost je ze gaan er niet van dood en bijna een transformatie naar een boomvaren :P
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 28 aug 2011 00:49

als ik deze rubriek lees denk ik steeds : weer veel geluk gehad : het onweer is weer voor een ander. Maar aan mijn geluk is deze avond een eind gekomen. Aangezien ik maar 5 km van Wetteren woon, hebben we hier ook ons deel gehad met het hierboven getoond resultaat : de basjoo's aan flarden, maar de musella en de maurelli hebben het er goed vanaf gebracht : bijna niet gescheurd , maar de grote brugmansia, die er juist geteld 2 dagen prachtig bijstaat (meer dan 50 bloemen) is een ramp : alle bloemen gescheurd of helemaal afgerukt.
En allemaal dat water, gaat dat tegen deze winter wat gezakt zijn? Volgens mij gaat er veel winterschade aan de wortels zijn !!!! :shock: :evil:

zezinho
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 aug 2011 01:13

Amai, we hebben idd weer geluk gehad precies. Wetteren is hier ook niet zo heel ver vandaan :? Ik heb met jullie te doen. Troost je het kan geen kwaad voor de bananen, die groeien gewoon rustig verder, die spaghetti bladeren is alleen maar een triestig zicht. Tis gewoon geen banane jaar, heb me er al bij neergelegd. Vele zijn hier eindelijk groot aan het worden maar toch kan ik er niet echt volop van genieten door de gescheurde bladeren, ze krijgen de kans niet.... :roll:
Volgend jaar beter ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor cedric013 op 28 aug 2011 10:45

zezinho schreef:als ik deze rubriek lees denk ik steeds : weer veel geluk gehad : het onweer is weer voor een ander. Maar aan mijn geluk is deze avond een eind gekomen. Aangezien ik maar 5 km van Wetteren woon, hebben we hier ook ons deel gehad met het hierboven getoond resultaat : de basjoo's aan flarden, maar de musella en de maurelli hebben het er goed vanaf gebracht : bijna niet gescheurd , maar de grote brugmansia, die er juist geteld 2 dagen prachtig bijstaat (meer dan 50 bloemen) is een ramp : alle bloemen gescheurd of helemaal afgerukt.
En allemaal dat water, gaat dat tegen deze winter wat gezakt zijn? Volgens mij gaat er veel winterschade aan de wortels zijn !!!! :shock: :evil:

zezinho

Inderdaad, Serskamp, is maar een 5km, heb je ook zoveel hagel zien liggen? Het was precies winter :o
Maar tegen wnnr al die bladeren, wag zijn en vervangen door nieuwe mag ik al gauw rekenen op 1 jaar, en dat is lang voor een banaan., die kleine heeft er ook geen geluk bij gehad, die staat in open vlakte., Maar de grootste, die heeft het ergste ervan gehad, je ziet bijna niet meer dat het een banaan is.
Inderdaad, andere gemeenten en steden zoals Sint-Niklaas, die hebben meer geluk gehad dan, Wetteren-Serskamp :(
Tropische plantengek :D
cedric013

3 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 28 aug 2011 11:50

Ben gisteren in Tholen Zeeland geweest en op een paar kleine buitjes na hebben we best wel goed weer gehad zelfs een paar uren zon. :thumb_up:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Maurice op 28 aug 2011 12:33

Hier op dit moment weer regen, regen en nog eens regen! Houdt het dan nooit op :( . Op de weilanden hier staat overal een flinke laag water nu. Het krijgt ook de tijd niet om weg te zakken, de grond is oververzadigd. In de tuin wordt deze wateroverlast nu ook zichtbaar, veel planten worden met de dag geler. Hoop echt nog op een lange droge periode voor de winter invalt anders gaan een hoop planten een zware tijd tegemoet!
En om nu al overal dakjes boven te plaatsen... nog even en we kunnen 12 maanden lang alles overdekken :cry:
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 28 aug 2011 18:25

Anders gaan we maar waterplanten kweken. :lol:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Esther op 28 aug 2011 19:08

of rijst telen :lol:
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 28 aug 2011 19:17

Ach hebben de varen mensen ook eens wat ze nodig hebben, ik heb van nu tot in het vroege voorjaar iedere dag moeten slepen met bakken water! dus nu eens wat minder werken, het is nooit goed te warm dan brand alles weg, te nat dan rot het weg en ja wat een klaag topic eigenlijk, daar zijn alle mensen op alle forums toch het allerbeste in incl. mijzelf!! :lol:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 28 aug 2011 20:00

EDUARD schreef:Ach hebben de varen mensen ook eens wat ze nodig hebben, ik heb van nu tot in het vroege voorjaar iedere dag moeten slepen met bakken water! dus nu eens wat minder werken, het is nooit goed te warm dan brand alles weg, te nat dan rot het weg en ja wat een klaag topic eigenlijk, daar zijn alle mensen op alle forums toch het allerbeste in incl. mijzelf!! :lol:

Het liefst hebben we allemaal een thermostaat in de tuin zodat we alles zelf kunnen regelen :lol:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips