verdwenen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: verdwenen

Berichtdoor wsnbm op 24 okt 2011 17:54

Hoewel ik zelf pas 1,5 jaar lid ben van dit geweldige forum ben ik het eens met Eduard (voor wat het waard is ;) )
Het forum is explosief gegroeid is daardoor minder persoonlijk geworden.

Voor de uitstapjes is het prettig, je bent verzekerd van een gigangtische opkomst.

Ik betrap me er wel op dat ik het forum niet meer bijgelezen krijg, maar dat komt ook dat willekeurige forumleden zich na 8 dagen nog geroepen voelen om de foto's die geplaatst zijn te complimenteren (wat een ieder zijn recht is natuurlijk).

Om op het topic terug te komen, paar weken geleden dacht ik ook aan Videomaster, zijn prachtige verslagen, foto's en zijn quiz natuurlijk, ik dacht misschien is hij weer een park of een aantal tuinen aan het bezoeken?
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 okt 2011 13:22

orinoco schreef:Hoewel een forum natuurlijk een sociaal gebeuren is, moet de "gezelligheidsfactor" niet de boventoon gaan voeren.Hiermee doel ik op naar mijns inziens onrelevante zaken als verjaardagen, :welkom: boodschappen en dingen als muziek,filmpjes en een chatbox.Ik geef toe dat ik soms ook wel eens reageer op dergelijke topics,maar ze horen hier eigenlijk niet thuis.

Daar ben ik het mee eens. Ook het gechat in een bepaald topic kan ervoor zorgen dat dat topic compleet onoverzichtelijk wordt en de nuttige info verloren gaat (terwijl je voor dat bebrabbel evengoed PM of de chatbox kan gebruiken).
Door meer leden wordt een forum wel minder overzichtelijk, veelal door (te) veel topics die over hetzelfde gaan omdat mensen geen moeite doen om eerst even te zoeken of er al een topic over bestond.
Daarnaast is het ook zo dat ik alle nicknames "kende" toen ik hier begon te posten. Nu is dat onmogelijk geworden en zo verlies je al snel interesse in bepaalde topics.

Los daarvan hoop ik dat alles goed gaat met Videomaster en zijn familie ginder... :?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 28 okt 2011 00:04

Hopelijk is dit zijn tuin niet:

Afbeelding
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Esther op 29 okt 2011 19:54

Hij heeft geluk gehad, lees zijn bericht hier maar: http://thailand.forumotion.com/t2202-overstroming-khon-kaen-2011
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 29 okt 2011 22:38

amourath schreef:....Ook het gechat in een bepaald topic kan ervoor zorgen dat dat topic compleet onoverzichtelijk wordt en de nuttige info verloren gaat (terwijl je voor dat bebrabbel evengoed PM of de chatbox kan gebruiken).

Dat wat jij gechat en gebrabbel noemt kan voor anderen misschien best nuttige info bevatten. Niet iedereen is begiftigd met zoveel kennis van planten etc. dat men alles weet en alles goed duidelijk kan omschrijven en dat men via allerlei omwegen toch allerlei nuttige zaken te weten komt.
Ja en ik me ook schuldig aan het plaatsen van filmpjes en muziek, gewoon omdat ik het leuk vind en dat ik vind dat hetbest thuis kan horen hier op dit forum. Je plaatst het toch in bepaalde topics die daar speciaal voor zijn aangemaakt, wil je dit niet zien dan sla je die gewoon over.
Daarnaast vind ik ook dat het in een forum best wel vaak over dezelfde onderwerpen gaat, maar so what...als dit niet zou kunnen dan is een forum zo dood gebloed.
In ieder geval ik stoor me niet aan de filmpjes etc., vind het wel dat het in zo'n forum moet kunnen.

Wat ik niet vind kunnen is dat je in een topic helemaal off topic gaat en blijft gaan zodat er aan het onderwerp van de topicstarter voorbij wordt gegaan.
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 okt 2011 23:11

Dat wat jij gechat en gebrabbel noemt kan voor anderen misschien best nuttige info bevatten.

Ik denk dat amourath eerder wat anders bedoelt hoor, ik vermoed zelfs ongeveer hetzelfde als jij als je zegt 'off topic gaan'. Iemand reageert op het oorspronkelijke bericht, en in hetzelfde berichtje ook op iets dat net die dag gebeurt is en er verband mee houdt. De volgende reageert daar dan weer op en leidt het nog verder van het oorspronkelijke topic, ... ik betrap me er zelf ook soms op :oops:

Maar daar kan je weinig aan doen. Dit gaat vaak vanzelf ... dit topic is ook gestart over heel wat anders ;)

Het is juist dat er speciale rubrieken zijn voor bepaalde onderwerpen, maar bovenaan het forum op de homepagina staat er een 'Toon nieuwe berichten', waarbij je een overzicht krijgt van de nieuwe berichten. Daar staan dus alle berichten op ... ik kan dit wel instellen dat berichten uit bepaalde rubrieken hier niet in moeten komen, maar waar trek je de lijn hé. Sommigen vinden dit net wél leuk, anderen dan weer niet ...
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 30 okt 2011 10:05

Christophe schreef:...
'Toon nieuwe berichten', waarbij je een overzicht krijgt van de nieuwe berichten. Daar staan dus alle berichten op ... ik kan dit wel instellen dat berichten uit bepaalde rubrieken hier niet in moeten komen, maar waar trek je de lijn hé. Sommigen vinden dit net wél leuk, anderen dan weer niet ...

Kijk hier nooit naar, zoek altijd de berichten zelf op die ik wil zien.
Maar in principe kan ik me wel voorstellen dat het een handige knop is.
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor amourath op 30 okt 2011 16:44

Ik gebruik die knop altijd, en zoals Christophe al zei is het dan niet overzichtelijk wanneer er ook 'fun' topics tussen staan. Ik klik die niet aan maar verlies soms zo wel interessante threads uit het oog.

Met gebrabbel bedoel ik inderdaad het off topic gedeelte. Het is misschien leuk om een iets anders te vertellen maar zo gaan topics met interessante info en vragen verloren, omdat de laatste pagina bvb gewoon bebabbel is, en niemand nog weet wat de originele vraag was.
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 31 okt 2011 13:32

Voorlopig zijn de laatste berichten allemaal :off_topic:

Mij persoonlijk stoort het totaal niet.
:thumb_up:

De oplossing ligt bij de moderators, de vraag is hoeveel moeten de moderators toelaten.

Persoonlijk denk ik dat we het allemaal zo prettig forum vinden, juist omdat ze zoveel toelaten.
Ik ben ook lid van punkyfish en daar zijn ze hyper streng, wanneer je daar een fout maakt in de titel al, krijg je de wind van voren, daar zitten we ook niet op te wachten.

En inderdaad wanneer een topic je niet boeit druk hem weg als zijnde gelezen, doe ik ook zo vaak, meestal bij de verjaardagen, wenslijsten en collectielijsten ;)

Trouwens, de klacht betreffende veel te veel topics met hetzelfde onderwerp ligt ook bij de moderators, op andere fora wordt je topic gewoon gesloten en kijg je een mail met de vraag je opmerking in het bestaande topic toe te voegen.
Dat zou hier ENORM veel topics schelen hoor.

Al met al zou dat heel veel extra werk voor de moderators opleveren, de vraag is, is dat echt nodig?
Zouden we eigenlijk eens een poll over moeten openen, of is dat helemaal te modern?

Persoonlijk ben ik super tevreden over de moderators en de gebruikers van dit forum, mijn enige irritatiepunt is, is dat wanneer iemand een week weg geweest is, op 15 verschillende topics hele kleine opmerkingen moet toevoegen :(.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor amourath op 31 okt 2011 14:26

wsnbm schreef:Trouwens, de klacht betreffende veel te veel topics met hetzelfde onderwerp ligt ook bij de moderators, op andere fora wordt je topic gewoon gesloten en kijg je een mail met de vraag je opmerking in het bestaande topic toe te voegen.
Dat zou hier ENORM veel topics schelen hoor.

Al met al zou dat heel veel extra werk voor de moderators opleveren, de vraag is, is dat echt nodig?

Bij een klein forum is dat niet nodig, bij een groter forum is dat noodzakelijk...
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips