Mooi Kevin maar ik zou hem niet te koel houden hoor met die vochtige potgrond. Het rotten kan snel gaan en de moeilijkste periode gaat nu stillaan beginnen...
Maar inderdaad de banaantjes doen het opvallend goed dit jaar (winter) Is ook niet echt moeilijk met deze zeer zachte winter.
Hier doet de Big Maurelli het ook zeer goed. Door de wegblijvende koude koelt het niet genoeg af hier in de garage en daardoor blijven de bananen hier dus ook gewoon doorgroeien. Waaronder de big Maurelli nog het snelst met zo´n +-2cm per dag

Gelukkig wint hij het gevecht met het plafond nog niet. Afgelopen weekend heb ik het nieuwste blad weer mogen snoeien, dat was alweer tot +-1,5m terug naar beneden gekomen vanaf het plafond

Zie foto...

Heb nu ook alles wat losser gemaakt zodat de dikke sigaar ook wat meer plaats heeft voor de groei en de boel ook wat luchtiger staat. Enkel de buitenste laag van de stam is wat ingezakt/zacht geworden maar moet nog beginnen met indrogen

Zoals je kan zien werkt mijn truk met de nerven ook heel goed, deze moeten zelfs ook nog beginnen met indrogen dus ik ben er al van overtuigd dat ze nu de stam al niet meer zullen bereiken voor hij terug buiten mag.

Dus als het zo doorgaat ga ik ook nog eens weinig stam verliezen deze keer

Na die drie harde winters ben ik reuze blij met deze zalige winter, of moet ik zeggen herfst !