Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor koen op 24 jan 2012 20:11

Hier in Brugge vanmorgen 1 graad met lichte vorst aan de grond. Stelt nu nog niets voor, natuurlijk.
Volgens de VRT volgende week enkele dagen met -4 en nauwelijks of niet boven 0. Voor het centrum althans (Brussel).
Dichter bij zee valt het hopelijk beter mee. Aan ijsdagen heb ik nu geen behoefte met mijn inpakking 'light'. Als het echt nodig is doe ik rond mijn jubaea een lichtslang, alsook rond mijn Nerium Oleander.
Wie weet valt het misschien toch nog allemaal mee ? Het gaat om een langere termijnvoorspelling.
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 25 jan 2012 08:44

Ik wil absoluut geen onrust stoken maar... bah bah.... hier word ik niet echt vrolijk van;

Vanaf volgende week gaan de temperaturen flink onderuit :evil:
Voor het oosten van het land kan dit zelfs 1 week lang onafgebroken vorst betekenen. Gelukkig het zuid westen wel iets minder drastisch maar met een minimum van -5 op dinsdag is dit al geen lange termijn meer :cry:
Ik ga voor de zekerheid komende dagen toch nog is even alles in te tuin langs om de laatste puntjes op de I te zetten. Iedereen veel succes vooral de mensen in de koudste gedeeltes :thai:

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 25 jan 2012 10:09

zal dit weekend toch maar bescherming aanbrengen, beter voorkomen dan genezen

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Berichtdoor Nody op 25 jan 2012 13:38

Na komend weekend komt de temperatuur hier een week lang niet boven nul uit. Bibber! :?

Aangezien ik geen lichtslang heb, ben ik bang dat ik alvast een grafzerkje voor mijn Cordyline moet gaan bestellen... :(
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Esther op 25 jan 2012 18:04

Aangezien ik geen lichtslang heb, ben ik bang dat ik alvast een grafzerkje voor mijn Cordyline moet gaan bestellen...

Kun je er geen stapel stro op doen, iets is altijd beter dan niets en het gaat niet heel erg hard vriezen.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Nody op 25 jan 2012 18:31

Esther schreef:
Aangezien ik geen lichtslang heb, ben ik bang dat ik alvast een grafzerkje voor mijn Cordyline moet gaan bestellen...

Kun je er geen stapel stro op doen, iets is altijd beter dan niets en het gaat niet heel erg hard vriezen.

Ik ga hem zeker inpakken met fleece en noppenfolie, maar ben bang dat het niet genoeg zal zijn. We zullen zien.
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor erna op 25 jan 2012 20:52

Inpakken als het echt niet anders kan, een cordyline gaat vlug schimmelen..

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Nody op 25 jan 2012 21:18

erna schreef:Inpakken als het echt niet anders kan, een cordyline gaat vlug schimmelen..

groetjes, Erna

Is het niet te koud voor schimmels, dan?
Ik zal hem zo inpakken dat hij goed droog blijft en pas op het laatste moment zaterdagavond. Als de vorst voorbij is pak ik hem meteen weer uit.
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 25 jan 2012 22:28

Kan je hem niet uitgraven en koel zetten?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 25 jan 2012 22:59

Ben er ook niet zo geheel gerust op, dat we vanaf zondag de diepvries induiken staat wel vast maar hoe diep is alleen nog de vraag. Er zijn members slechts lichte vorst tot member met temperaturen tussen de -10 en -15 met flinke ijsdagen, vooral op langer termijn. Hieronder het ensemble van De Bilt waar dat duidelijk in te zien is. De Oper en Control gaan na een week voor verzachting en ik hoop dat een hoop leden zullen volgen tegen die tijd. De afgelopen paar winters begonnen echter ook zo waarna de verzachting moest komen iedere keer de koude oplossingen wonnen. Laten we hopen dat dit keer de verzachting het gaat winnen. Nogmaals een vorstperiode met getallen zoals we die de afgelopen winters zagen zitten maar weinig exotenliefhebbers op te wachten denk ik.

Afbeelding
Exotic Life

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips