Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Berry op 02 feb 2012 10:19

Wil je schaatsen? Kom naar landgraaf en schaats door de buurt. Pff dat ze hier eens komen strooien en sneeuwschuiven :? Echt een ijsbaan hier door alle straten. Vanmorgen tegen een paaltje aangezeten omdat ik rechtdoor bleef glijden. Gelukkig geen auto schade alleen de bumper die los zit. Daarnaast is het ook -9 nu hier. Maar wel lekker zonnetje!
Berry

44 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 02 feb 2012 10:40

Hoi, ja hier de eerste keer dubbele cijfers -10,8ºC en op open gebied nog strenger, dat wij nu net die sneeuw moesten krijgen! dan vriest het extra hard :cry:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 02 feb 2012 13:34

EDUARD schreef:Hoi, ja hier de eerste keer dubbele cijfers -10,8ºC en op open gebied nog strenger, dat wij nu net die sneeuw moesten krijgen! dan vriest het extra hard :cry:
Gr. Eduard.

Eduard,

Ik wil je nog niet verontrusten maar ik zou de boel goed in de gaten gaan houden aankomende nachten. Afgelopen nachten was er nog sprake van een redelijke windstroming waardoor koude nog altijd op transport kon worden gezet. Positieve effecten, maar ook negatieve effecten zoals een sneeuwdek heeft dan totaal geen invloed op de temperatuur. De verschillen zijn de afgelopen nachten echt niet zo groot geweest in het land.

Vrijdag wordt er mogelijk nog meer sneeuw verwacht, de bovenluchttemperaturen liggen dan nog altijd rond de -10 graden of lager. Het is zeer moeilijk te voorspellen in deze situatie en blokkade wat de wind doet, mocht deze wegvallen dan gaan er pas echt lage temperaturen worden gemeten. In dat geval gaat het negatieve effect van sneeuw wel zijn werk doen onder een heldere hemel.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 02 feb 2012 13:48

Hier een voorbeeld kaart met de bovenluchttemperaturen op zaterdagochtend. Dit gaat geheid met een sneeuwdek en wegvallende wind diepvriestemperaturen opleveren. Deze situaties hebben in de afgelopen winters met zelfs hogere bovenluchttemperaturen, temperaturen van -15/-20 aan de grond opgeleverd. Uiteraard gebeurde dat wel in de December en Januari maanden, maar toch.

Bovenluchttemperaturen zaterdag.png
Bovenluchttemperaturen zaterdag.png (122.33 KiB) 3122 keer bekeken

We zijn overigens niet de enigste, tot ver zuid europa in krijgen problemen met de kou. De binnenlanden van Spanje zouden eveneens wel eens richting de -10 kunnen gaan. Nu is dat niet zo speciaal in de binnenlanden, specialer is de opgegeven vorst aan de kusten. Zelfs plaatsen als Malaga en Sevilla zouden wel eens wat vorstige nachtjes kunnen gaan zien. Barcelona, Girona allemaal vorstige ochtenden de aankomende tijd.

Frankrijk eveneens steen en steenkoud met een volle winterweek in bijvoorbeeld delen van de Cote d' Azur. Ook plaatsen daarbuiten zoals een Montpellier en Marseille gewoon -5/-7 de aankomende nachten. Het is en blijft een uitzonderlijke situatie die in deze setting niet vaak voorkomt. Wel een beetje jammer dat dit dan net moet gebeuren nadat we al 3 winters achter de rug hebben met daarin een steenkoude periode.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 02 feb 2012 16:40

Net geen -10 hier maar- 9.8 en een stevige ijskoude wind deze morgen,en dan te bedenken dat ik in mijn leger dienst met zulke temperaturen heb buiten geslapen of in een open jeep heb rondgereden :shock: maar toen was ik wel een stuk jonger dan nu en kon er beter tegen. ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor rabbit op 02 feb 2012 22:58

EDUARD schreef:Hoi, ja hier de eerste keer dubbele cijfers -10,8ºC en op open gebied nog strenger, dat wij nu net die sneeuw moesten krijgen! dan vriest het extra hard :cry:
Gr. Eduard.

Bij ons dezelfde cijfers,maar hier ligt geen sneeuw meer.
op het moment is het hier alweer -9,4 graden,het zal dus vannacht denk ik strenger gaan vriezen.

Groet,
Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
rabbit

6 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 feb 2012 23:18

Pff, op moment van schrijven hier ook alweer -8,2 graden :? :roll: en heb ook net naar de voorspellingen gekeken en die strenge vorstperiode blijft ook steeds maar verlengen blijkbaar... :evil:
Eerst heel de winter +8 graden en niks vorst en nu in Februari gaat het hier in een week tijd alles kapot vriezen :?: :onzeker:
Energy factuur zal ook weer lekker zijn... :roll:

*gast...stopt is mee zage jonge..* :tong:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 02 feb 2012 23:42

Als ik dit zo allemaal lees mag ik hier niet klagen met maar -3.7 graden op dit moment.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Nody op 03 feb 2012 00:07

Nu al -9 graden hier in IJsmegen.

Nee, TropiRo, je moet niet klagen. Ik ben wel een beetje jaloers op je.

Alhoewel Nijmegen natuurlijk wel een veel leukere stad is... ;)
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 03 feb 2012 05:58

Hier al min 8.5 ° vrees dat we straks de min 10° halen :(
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips