Musa Aeae

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa Aeae

Berichtdoor Robi op 15 sep 2010 21:42

Hey Peter,

Ja dit waren de scheuten die in laten overkomen heb... het enigste foutje dat ik gemaakt heb is dat ik ze laten overkomen heb in de winter.... ik had een verwarmde serre gemaakt binnen en allemaal zijn ze beginnen wortels krijgen en goeien, maar had geen verluchting in mijn serre gemaakt... dus het werd om den duur de vochtig en kon ze der niet uithalen omdat de schok van temperatuur te groot was... het was immers winter....
Wat ik heb gedaan met de stam is de onderkant met een wortelschiller ontdaan van de buitenste laag... ingevreven met rootex en in potgrond met een plastic zak gedaan... zo kan je zien wanneer ze wortels schieten, zonder water dan wel. Maar ik ken je gevoel... ik was goed vertrokken maar heb een foutje gemaakt met de serre. Nu wil ik ze in de lente/zomer laten overkomen. dat ik ze buiten kan zetten. Maar ik kan inbeelden hoe je je voelt had dat ook. Maar ge het toch nog eens proberen.
Ik ken iemand die een mooie Ae Ae heeft gehad, maar die had hij te laat terug binnen genomen. :?
toen het kouder werd...

Groeten Robi
Robi

3 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 15 sep 2010 22:23

Peleroly schreef:Ben dan ook niet direkt van plan om nog eens aan een dergelijk idioot (en kl?%* kostelijk) avontuur te beginnen. Ik vraag me overigens af of er al wel eens iemand zo'n wortelloze stam tot een mooie Aeae heeft laten uitgroeien?

Had je je daar op voorhand dan niet in verdiept???
Ik zou dat persoonlijk toch éérst willen weten voordat ik zoiets zou ondernemen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 15 sep 2010 23:14

Ik droomde al lang van een Aeae maar over de practische kant had ik inderdaad nog niet echt nagedacht :oops: . Ik zag de foto's van de aangeboden planten op Ebay en als onder hypnose ging mijn vinger naar de knop 'Buy now'..... (enfin, dit is misschien een beetje overdreven maar het resultaat blijft hetzelfde natuurlijk :lol: )
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 16 sep 2010 06:18

Hey Robi ,

ging het hier ook over de aeae of nog andere soorten ?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 16 sep 2010 07:25

Eigenlijk zou het heel veel goedkoper zijn , als er iemand met weefselcultuur zou bekend zijn en als die dit zou doen met de kern van een plant .Ze zouden dan spotgoedkoop kunnen zijn en zouden dan heel gemakkelijk en goedkoop op de Europese markt kunnen komen ! Ik denk dat er heel wat geld mee zou kunnen verdiend worden !!! Wie begint eraan ? Ik zou alvast de eerste klant willen zijn voor zo een goedkopen aeae :lol: :lol: :lol:
groetjes
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Robi op 16 sep 2010 08:15

Hello Lapalmeraie,

Ik had me verdiept in de stappen van het importeren van planten, wettelijke voorschriften.
Phyto enz...

groeten Robi
Robi

3 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 16 sep 2010 08:45

Lily- Anne,
Uiteraard heeft men reeds lang geprobeerd om deze soort via weefselkweek te vermeerderen. Het vermeerderen gaat prima op deze wijze alleen.... zijn het dan allemaal groene banaantjes zonder strepen. De strepen komen er enkel in als de plant via scheut wordt vermeerderd en dan nog is een groot aantal scheuten (naar het schijnt) volledig groen of zelfs volledig wit (wat uiteraard ook niet gezond is).
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 16 sep 2010 11:35

Ze zeggen ook wel eens des te onhaalbaar iets is, des te meer je het wilt hebben, deze
banaan lijkt mij zo eentje.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 sep 2010 14:05

Robi schreef:Hello Lapalmeraie,

Ik had me verdiept in de stappen van het importeren van planten, wettelijke voorschriften.
Phyto enz...

groeten Robi

Dat had ik begrepen hoor. Ik citeerde Peleroly ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor amourath op 16 sep 2010 14:29

Ik heb de indruk dat de meeste mensen wel weten hoe ze die banaan hier moeten krijgen, maar daarna te weinig weten welke de vereisten van de plant zijn... en de plant in gewone potgrond zetten waar we ook andere bananen in kweken?
Welke pH-waarde had jullie grond?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers