bananen planten

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: bananen planten

Berichtdoor lapalmeraie op 10 jul 2010 09:37

Hallo Jan

Welkom op het forum :D

Die hydrokorrels in de bodem van de pot is goed, maar het overtollige water kan natuurlijk nog steeds niet weg. Nu niet zo erg maar in de winter kan dat leiden tot wortelrot.

De verkleuring van het blad komt waarschijnlijk door zonnebrand. De nieuwe bladeren zullen weer mooi zijn.

Voor buiten zijn de Musa basjoo en de Musa sikkimensis prima geschikt.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: bananen planten

Berichtdoor amourath op 10 jul 2010 11:05

lapalmeraie schreef:
De verkleuring van het blad komt waarschijnlijk door zonnebrand. De nieuwe bladeren zullen weer mooi zijn.

Hij spreekt over vergeling aan de rand... het kan zonnebrand zijn maar ik denk eerder aan een wortelprobleem.

Zoals hierboven gezegd: geen gaten onderin zorgt dat het water niet weg kan, nu heb je totaal geen idee of jouw plant meer dan wel minder nodig heeft. Goed mogelijk dat jouw plant nu constant in 20 cm water staat en jij elke week maar blijft bijgieten, al maandenlang... dan gaat het onderin rotten en zie je het pas als het al te laat is. Evengoed staat hij veel te droog.
Ik zou hem in elk geval uit die pot halen, wortels een controleren en dan terug oppotten in een geschikte pot. Je moet rap het verschil zien dan!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: bananen planten

Berichtdoor p e t e r op 10 jul 2010 23:22

Ik heb sinds een paar jaar een banaan in een pot staan (binnen) en in het begin groeide hij erg hard maar nu niet meer zo en worden de bladeren ook snel geel aan de rand.


Aangezien hij binnen staat moet je hem best ook eens controlerenop spint, kleine (bijna niet zichtbare) beestjes.

Afbeelding

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: bananen planten

Berichtdoor Tropthaipalms op 11 jul 2010 16:50

Ben Heylen schreef:ahmai uw musa velutina pink is groot :shock:

Ik wist niet dat die zo groot worden, ik heb er 3 van 50cm.
Leuk om te zien dat ze zo groot worden :P


De musa op de foto is dan ook helemaal geen musa veluntina , musa veluntina is helemaal anders qua stamstructuur en bladeren :D

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: bananen planten

Berichtdoor JanD op 11 jul 2010 17:45

Bedankt voor de tips allen.

Ik heb een gaatje onderin de pot geboord en er kwam toch nog aardig wat water ui zetten; ongeveer een glas vol. Ik neem aan dat dit dus het probleem was; we zullen het zien de komende tijd.

Ik heb al eens gezocht naar beestjes maar niks gevonden; dus volgens mij geen spint.
JanD
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 08 jul 2010 13:32
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten