Nieuwe aanwinst(?)

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor bommetje op 19 mei 2010 16:48

Nieuwe aanwinst...
Musa Sikkemensis

In eerste instantie zeer blij met het pakket :D

Bij het openmaken een volledig andere verrassing....
TNT is er niet mee omgegaan zoals op de doos stond omschreven en helaas was hij dan ook behoorlijk door geknikt. :evil:

Waar hij een stam van zo'n 50 cm had, heb ik hem op 10 cm moeten afknippen.. helaas :|

Vandaag maar in de tuin gezet, en ja hoor de eerste mm groei zit er al weer in.....
toch weer blij :)

Uiteraard een melding gemaakt bij TNT, het was immers een zekerpakket...

De verkopende partij betreft geen schuld, die heeft er alles aan gedaan om de plant goed te verzenden. Ook heeft de verkoper zeer positief gereageerd.

Alle schuld ligt bij TNT.

Evengoed wil ik jullie de foto's niet onthouden
Bijlagen
Musa 1.jpg
uit de doos
Musa 1.jpg (30.88 KiB) 4325 keer bekeken
Musa 2.jpg
resultaat
Musa 2.jpg (53.59 KiB) 4325 keer bekeken
musa.JPG
de groei
musa.JPG (53.61 KiB) 4325 keer bekeken
bommetje
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 27 feb 2010 19:56
Woonplaats: Oldekerk (Groningen)
26 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor Christophe op 19 mei 2010 16:58

Oei, ja dat kan gebeuren bij het verzenden van planten. :(

Als ik planten verzend neem ik een doos, zet de plant er mooi in (als het kan met droge grond) en vul de doos vol met proppen papier. Dan mogen ze de doos zelfs op zijn kop houden. Zo heb ik zelfs al succesvol pakketten naar Engeland verzonden, dus het is een beproefde methode :)

Als het écht om dure plantjes gaat (bv. zeldzame bananenplanten) durf ik er zelfs een overschotje beckaertdraad rond de pot met plant wikkelen, zodat er zeker niks kan gebeuren.

Misschien ideetje voor in de toekomst?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor lapalmeraie op 20 mei 2010 10:58

Ik heb toch ook slechte ervaringen met het verzenden van bananen e.d.
Palmzaailingen daarentegen geen probleem. Ik probeer dan wel altijd een oplossing te vinden omdat ik het sneu vind dat de koper de dupe is :|

Zo heb ik vorig jaar een pakket met Ravenala's verzonden naar Nederland. Het hele pakket stevig ingepakt met een bamboe frame binnenin zodanig dat het pakket nog op z'n kop mocht staan zonder problemen.

Bij het postbedrijf in NL hebben ze echter de moeite niet genomen om de postcode (die de postbeambte er had opgeschreven) goed te lezen. Resultaat: adres bestaat niet. Het pakket was daarna "zoek". 2 weken later werd het dan toch nog geleverd :o

Hoef natuurlijk niet uit te leggen dat de Ravenala's dit niet overleefd hebben :evil:
Na maanden lange klachten procedure (ze vergoeden immers de geleden schade) hebben ze uiteindelijk niets willen terugbetalen...

Bananen verzend ik dan ook niet meer. Zonde van de planten.

Gelukkig gaat jouw sikkimensis goed nu ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor Christophe op 20 mei 2010 12:17

Ik heb wel het gelukje dat ik net op de grens met Nederland woon en ik de planten rechtstreeks in het land van bestelling kan verzenden. De volgende dag zijn ze normaal al op hun bestelling. Bij internationale verzending kan dit soms wat langer duren, wat niet goed kan zijn voor de planten natuurlijk :?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor bommetje op 20 mei 2010 12:53

Heb net bericht gehad van TNT..

de klacht wordt behandeld en binnen 96 uur(?) krijg ik antwoord....

ben benieuwd..

Het overblijfsel doet het goed gelukkig

het is nu alleen een beetje een Snikkemensis.. maar dat is een kwestie van tijd
bommetje
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 27 feb 2010 19:56
Woonplaats: Oldekerk (Groningen)
26 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor lapalmeraie op 20 mei 2010 12:57

bommetje schreef:het is nu alleen een beetje een Snikkemensis..


:lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor bommetje op 20 mei 2010 14:29

Maar hij groeit lekker!!!
Bijlagen
musa vergelijk.jpg
musa vergelijk.jpg (50.93 KiB) 4269 keer bekeken
bommetje
 
Berichten: 867
Geregistreerd: 27 feb 2010 19:56
Woonplaats: Oldekerk (Groningen)
26 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor Tropthaipalms op 06 jun 2010 00:24

lapalmeraie schreef:Ik heb toch ook slechte ervaringen met het verzenden van bananen e.d.
Palmzaailingen daarentegen geen probleem. Ik probeer dan wel altijd een oplossing te vinden omdat ik het sneu vind dat de koper de dupe is :|

Zo heb ik vorig jaar een pakket met Ravenala's verzonden naar Nederland. Het hele pakket stevig ingepakt met een bamboe frame binnenin zodanig dat het pakket nog op z'n kop mocht staan zonder problemen.

Bij het postbedrijf in NL hebben ze echter de moeite niet genomen om de postcode (die de postbeambte er had opgeschreven) goed te lezen. Resultaat: adres bestaat niet. Het pakket was daarna "zoek". 2 weken later werd het dan toch nog geleverd :o

Hoef natuurlijk niet uit te leggen dat de Ravenala's dit niet overleefd hebben :evil:
Na maanden lange klachten procedure (ze vergoeden immers de geleden schade) hebben ze uiteindelijk niets willen terugbetalen...

Bananen verzend ik dan ook niet meer. Zonde van de planten.

Gelukkig gaat jouw sikkimensis goed nu ;)


Bananen verzenden is nooit geen probleem , het zijn supersterke planten.
Het is natuurlijk jammer dat ze schade opgelopen hebben bij een verzending maar opzich hoef je nooit zorgen te maken bij een verzending van bananen. Bij een internationale verzending van bananen kunnen deze zelfs 3 weken tot 1 maand onderweg zijn waarbij deze niet in een pot met aarde zitten en zelfs afgesneden wortels hebben , een banaan is een knol en loopt hij niet terug uit vanuit de oude stam komen er altijd uitlopers uit de knol.

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor limo gardisto op 07 jun 2010 21:26

Christophe schreef:Oei, ja dat kan gebeuren bij het verzenden van planten. :(

Als ik planten verzend neem ik een doos, zet de plant er mooi in (als het kan met droge grond) en vul de doos vol met proppen papier. Dan mogen ze de doos zelfs op zijn kop houden. Zo heb ik zelfs al succesvol pakketten naar Engeland verzonden, dus het is een beproefde methode :)

Als het écht om dure plantjes gaat (bv. zeldzame bananenplanten) durf ik er zelfs een overschotje beckaertdraad rond de pot met plant wikkelen, zodat er zeker niks kan gebeuren.

Misschien ideetje voor in de toekomst?

Christophe


Dat kan ik beamen! Dit weekend mijn Sikkimensis ontvangen van Christophe, en ik kreeg er 3 weekendkranten bovenop ;-) ... aan de plant zelf was er niks, deze zag er prachtig uit!
limo gardisto
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 mei 2010 21:43
0 bedankjes

Re: Nieuwe aanwinst(?)

Berichtdoor Christophe op 07 jun 2010 21:58

Dat kan ik beamen! Dit weekend mijn Sikkimensis ontvangen van Christophe, en ik kreeg er 3 weekendkranten bovenop ... aan de plant zelf was er niks, deze zag er prachtig uit!

:lol: :lol: :lol:

Vier kranten eigenlijk ... (a) (ik dacht, dan heeft ie wat te lezen bij z'n nieuwe aanwinst) :D

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 123 gasten