musa basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa basjoo

Berichtdoor lapalmeraie op 13 maart 2011 21:29

Die van mij komen inderdaad van zolder.
Nu zijn ze ook behoorlijk donker hoor. Dat is gewoon het dode materiaal.
Maar dat valt er vrij snel weer af waardoor je weer een mooie groene stam krijgt. ;)

Vrgr
NIek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14414
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor dest_planten op 13 maart 2011 21:42

lapalmeraie schreef:Het hangt ook een beetje van het seizoen af is mijn ervaring.
Zo was de groei vorig jaar eerder beperkt vond ik.

Het was ook de eerste maal dat ik met bestaande stammen begon. Voordien waren de stammen steeds kapot gevroren.


Vrgr
Niek



Dat gevoel had ik vorig jaar ook bij mijn M. basjoo. Die heeft toen ook niet veel gegroeid.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor philip op 13 maart 2011 22:44

wsnbm schreef:Dat gaat een groot bos worden met die bajoo's mooi man, het kriebelt jongens whoeehooee.

Trouwens valt het mij op dat de bajoo's die het buiten hebben overleefd (dan bedoel ik inclusief stam) de stammen veel zwarter zijn dan de zolder of kelder bajoo's.


Dag,

Inderdaad die stammen zijn zwarter door dood materiaal,maar droogd vlug op in de zon waarna de vogels er graag delen van meenemen om nesten te bouwen,in de natuur gaat weinig verloren.
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor wsnbm op 14 maart 2011 00:41

Ben zo benieuwd hoe de bajoo's gaan aanslaan.
Hebben we ineens een monster van een banaan in de tuin staan :lol:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor cpo op 15 maart 2011 14:55

Mijn musa heb ik vorig jaar als stek geplant, groeide prima, daarna ingepakt. Maar helaas is de verpakking, (gaas met daarin stro en op de top een plastic zak) kapot gewaait. De musa is weggerot, heb dus geen stammetje meer over, ik hoop dat ie nog gaat groeien, anders een nieuwe kopen, het is niet anders...
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor pepeverstreken op 15 maart 2011 20:10

opgepast met de musa basjoo die al in de volle grond staan of zijn uitgepakt
vanaf het weekend opnieuw nachtvorst tot min1

PEPE
pepeverstreken
 
Berichten: 1238
Geregistreerd: 22 nov 2010 17:04
Woonplaats: kontich
104 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor edwardkarin op 16 maart 2011 01:21

Hoe kon dat dan, wist je dat niet dat het kapotgewaaid was, heb je er geen zicht op?
Nu lopen er vanuit de kluit weer nieuwe scheuten uit hoor, maar die worden dit jaar maar hoogstens een meter als je geluk hebt, qua stamlengte dan praat ik over, maar ik haalde dat nooit vanuit de grond in jou situatie, men zegt dat het wel kan, maar ik denk het niet.

cpo schreef:Mijn musa heb ik vorig jaar als stek geplant, groeide prima, daarna ingepakt. Maar helaas is de verpakking, (gaas met daarin stro en op de top een plastic zak) kapot gewaait. De musa is weggerot, heb dus geen stammetje meer over, ik hoop dat ie nog gaat groeien, anders een nieuwe kopen, het is niet anders...
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor edwardkarin op 16 maart 2011 01:22

talithaverstreken schreef:opgepast met de musa basjoo die al in de volle grond staan of zijn uitgepakt
vanaf het weekend opnieuw nachtvorst tot min1

PEPE


Ja ja, ik hou het in de gaten, uiteraard.

Bedankt voor de tip, velen hebben het wellicht niet in de gaten.
Avatar gebruiker
edwardkarin
 
Berichten: 165
Geregistreerd: 30 nov 2009 21:51
Woonplaats: Almere
2 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor djoeke op 16 maart 2011 06:54

-1 kan de basjo nog wel verdragen,
maar voor alle zekerheid toch maar een laagje vliesdoek aanbregen .
Je weet maar nooit als de tempetatuur dan toch lager moest duiken .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: musa basjoo

Berichtdoor cpo op 16 maart 2011 08:23

edwardkarin schreef:Hoe kon dat dan, wist je dat niet dat het kapotgewaaid was, heb je er geen zicht op?
Nu lopen er vanuit de kluit weer nieuwe scheuten uit hoor, maar die worden dit jaar maar hoogstens een meter als je geluk hebt, qua stamlengte dan praat ik over, maar ik haalde dat nooit vanuit de grond in jou situatie, men zegt dat het wel kan, maar ik denk het niet.

cpo schreef:Mijn musa heb ik vorig jaar als stek geplant, groeide prima, daarna ingepakt. Maar helaas is de verpakking, (gaas met daarin stro en op de top een plastic zak) kapot gewaait. De musa is weggerot, heb dus geen stammetje meer over, ik hoop dat ie nog gaat groeien, anders een nieuwe kopen, het is niet anders...


Niet direct zicht op en hij was ook nog maar heel klein dus het viel niet zo heel erg op, ik zie nu helemaal niets meer, de hele stam is weggerot, dus ik kan weer opnieuw beginnen. Maar ik heb eigenlijk ooit maar 1 keer een stam overgehouden verder rotten ze bij mij altijd tot de grond toe af :? . Ik hoop dat ie het weer gaat doen, ze zijn te leuk om niet in de tuin te hebben!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten