Musja Basoo met hernia....

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musja Basoo met hernia....

Berichtdoor Davy op 01 jul 2009 22:33

Ik heb deze winter toch iets bijzonders meegemaakt met mijn musa..Hoewel hij goed ingepakt was had ik wat winterschade. D buitenste lagen pap geworden, de binnenkant harde kern. Ik heb dus een experiment uitgevoerd: de slechte "schillen" verwijderd zodat enkel nog de harde kern overbleef. Gevolg: 1 stam toch verloren, de tweede doet het goed. Tot na 1 maand.....De groeikracht is zo enorm dat het nieuwe blad op een hoogte van+/- 50 cm doorbreekt uit de stam! Die was blijkbaar te zwak geworden door de dunnere stam nu in verhouding met de bladeren. zeer bijzonder. Je zag zo mooi een uitstulping van het nieuwe blad. Spijtig dat ik geen foto heb. Volgende (extreem) eperiment: dan maar de stam met een zaag afgezaagd tot onder de breuk....Er stroomde veeel vocht :roll: maar geen keuze uiteraard. Zie nu maar eens wat er van geworden is...Oer maar dan ook oersterk die banaan! Eerste blad was wat raar de rest spreekt voor zich. Dus gewoon afgezaagd en groeit verder....Intusen ook al veel zijscheuten verwijdert. Ik heb een ferme met veel wortels. Ik denk dat ik die binnenkort hier verkoop. Als er iemand interesse heeft....
Bijlagen
BILD0518.JPG
BILD0518.JPG (144.71 KiB) 1966 keer bekeken
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Musja Basoo met hernia....

Berichtdoor lapalmeraie op 01 jul 2009 22:39

Haha geweldig, wat een verhaal :D
Bedankt om het hier met ons te delen Davy.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten