Musa Lasiocarpa

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor TropiRo op 02 jun 2009 23:21

Het is een vrij snelgroeiende banaan, niet zoals de Basjoo maar toch redelijk snel, doet over 1 meter stam tussen de 2 en 4 jaar en dan begint hij ook te bloeien, na de bloei sterft de hoofdstam af.
Met dit weer is het goed om de grond vochtig te houden en om hem goed te bemesten.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor Pietn op 02 jun 2009 23:39

dank voor dit antwoord , doordat ik niets snel koemestkorrels vind gebruik ik vloeibare universele meststof . ik ga deze winter men lasiocarpa zeker binnen zetten want ik vind het toch een boeiende banaan die speciaal is.
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor TropiRo op 02 jun 2009 23:52

Vloeibare meststof zo weinig mogelijk gebruiken, het geeft zouten af wat weer slecht is. Als je hem met de wintermaanden naar binnen haald bij kamer temperatuur dan moet je hem geen bemesting geven en zo weinig mogelijk water anders heb je kans dat hij gaat rotten, dus de kluit zo droog mogelijk houden. Na de winter moet je hem een in een grotere pot zetten en dan moet je bemeste grond vemengen met turf en compost dan nog een hand bloedmeel, beendermeel (zorg dat deze onder de grond zitten anders gaat het schimmelen) en gedroogte koemest, moet je dan kijken hoe hij gaat groeien. :D
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jun 2009 08:56

@Pietn: koemestkorrels kun je in ieder tuincentrum (en misschien zelfs ook tuinafdeling in bouwmarkten) kopen. Ik gebruik die van DCM bijvoorbeeld.

groeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor Pietn op 03 jun 2009 17:05

bedankt voor het antwoord lapalmeraie . en die mag je gewoon mengen met de potgrond en als je er dan water op giet begint de werking?
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jun 2009 20:35

Inderdaad; je kunt bij het oppotten een beetje met de grond mengen of achteraf een beetje op de grond strooien. In de handleiding voor het verpotten van palmen kun je inspiratie op doen ;)

Het voordeel van de koemestkorrels is dat ze natuurlijk zijn en dus geen schade berokkenen en langzaam oplossen bij elke watergift/regenbui. Continue voedsel dus. Vloeibare voeding loopt daarentegen bij de eerst volgende watergift via de onderkant weer de pot uit...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor Pietn op 03 jun 2009 21:45

bedankt! proficiat echt professioneel uitgelegd en makkelijke te begrijpen foto's!
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Musa Lasiocarpa

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jun 2009 22:13

Tnx ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten