canna's

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

canna's

Berichtdoor bart op 20 apr 2009 19:51

heeft er daar iemand ervaring ermee,ik heb er nu 4 in de grond zitten,zou er veel soorten bestaan,en weet er iemand waar dat je zo een bollen kan kopen

mvg bart
bart
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 07 maart 2009 10:43
1 bedankjes

Re: canna's

Berichtdoor lapalmeraie op 20 apr 2009 21:00

Hey Bart

Ik heb nu zo'n jaar of 5 Canna Indica's. Tot nu toe in pot maar sinds dit voorjaar in de volle grond.
Hiervan zijn vele kleurvarianten verkrijgbaar. Je kunt deze in vrijwel alle tuincentra op de kop tikken.
Ik zag ze lijst zelfs bij Brico liggen; 2 knollen voor €3,-

Dan is er ook nog de Canna musafolia, een soort kruising tussen de Canna en de Musa. Deze groeit in één jaar tot zo'n 3,5M! Deze soort is minder algemeen te verkrijgbaar.

Vriendelijke groeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: canna's

Berichtdoor paul op 20 apr 2009 22:00

Hallo Bart,
zoals LP schrijft, zijn er vele kleurvarianten van de Canna indica. Misschien kun je hier je gading vinden! http://www.karcheskycanna.com/
Zelf heb ik de rode variëteit gehad sinds de beginjaren '70, en dat tot enkele jaren geleden. Ik plantte in volle grond, in het najaar uitgraven en droog en vorstvrij overwinteren, in het vroege voorjaar de wortelstokken delen en in potten opplanten om tegen eind april-begin mei reeds mooie planten te hebben om dan weer in volle grond te planten... Uiteindelijk werd het werk mij teveel! Twee winters heb ik de wortelstokken in de grond gelaten, maar na een ietwat koude winter was het afgelopen!

Of is het de bedoeling om originele Canna-soorten te kweken? In 2006 heeft er mij iemand zaden meegebracht van de Canna brasiliensis. Het was wel een mooie plant, met een mooi bloemetje, maar uiteindelijk ook niet overgehouden.
Groeten,
Paul
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes

Re: canna's

Berichtdoor Christophe op 20 apr 2009 22:35

Interessante website Paul!
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: canna's

Berichtdoor bart op 27 apr 2009 19:22

wie heeft er ng te koop of wil ruilen met andere planten,
bart
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 07 maart 2009 10:43
1 bedankjes

Re: canna's

Berichtdoor videomaster op 06 aug 2009 01:39

In een vorig leven, had ik in een koud kikkerlandje Canna's in de tuin staan, waarvan de knollen steevast voor elke winter uitgegraven werden. Nu, hebben we in Thailand ook Canna's staan, waarvan ik dacht er ook knollen zouden aanstaan, dit blijkt niet het geval te zijn. Zijn er soorten die een knol hebben en soorten niet?
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten