Vriesea

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Vriesea

Berichtdoor lapalmeraie op 28 mei 2009 20:30

Palmvrienden

Ik heb nu ruim een jaar een Vriesea staan.
Eenmaal uitgebloeid komt er geen nieuwe bloem meer aan de moederplant heb ik gelezen.
De verdorde bloem heb ik er dan ook enkele maanden geleden uitgeknipt.
Nu worden er nieuwe uitlopers gevormd die inmiddels al zo'n 20cm groot zijn.
Zou ik deze kunnen afscheuren en individueel oppotten? Of laat ik ze het best zitten?
Heeft iemand er al ervaring mee?

Alvast bedankt
LP

Voor de duidelijkheid: het gaat om zo'n plant ;)
Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Vriesea

Berichtdoor paul op 28 mei 2009 22:31

Hallo,
ik heb zelf geen ervaring met deze planten, maar in een kamerplantenboek lees ik het volgende: ...veel licht, en 's zomers bescherming tegen zon op het heetst van de dag. Giet de bladtrechters geregeld vol regenwater; geen water bij de wortels laten staan...
Na enkele maanden sterft de bloeiende rozet af. Wilt u de jonge planten aan de voet ervan voortkweken, zie "Guzmania"!
Hier komt het: