washingtonia filifera krijgt bruine punten

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

washingtonia filifera krijgt bruine punten

Berichtdoor Esther op 26 nov 2010 23:09

Ik heb de washingtonia met veel pijn en moeite in de winterstalling 'gepropt'. Nu zie ik echter dat hij allemaal bruine punten aan de bladeren begint te krijgen. Is dit een nasleep van wat te droog geweest in de zomer, of komt het doordat de bladeren langs de tegelmuur zijn geschuurd tijdens het slepen of een tekort aan voeding van het een of ander? Het wordt in het voorjaar in een andere, grotere boomkuip geplant maar dan moet hij wel de winter door zien te komen... we zijn nog maar net begonnen...

Iemand een tip wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?

bedankt alvast!!
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: washingtonia filifera krijgt bruine punten

Berichtdoor francois eijkhout op 01 dec 2010 11:36

Hoi Ester krijgt de washingtona wel genoeg licht want dan worden ze ook bruin succes groeten Francois :thumb_up:
Avatar gebruiker
francois eijkhout
 
Berichten: 1308
Geregistreerd: 09 jan 2010 15:31
Woonplaats: Oude Tonge Zuid Holland
84 bedankjes

Re: washingtonia filifera krijgt bruine punten

Berichtdoor lapalmeraie op 01 dec 2010 13:23

Of heeft hij misschien al wat vorst meegemaakt?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14428
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: washingtonia filifera krijgt bruine punten

Berichtdoor Esther op 09 dec 2010 19:42

sorry voor de late reactie, we hebben weer eens wat calamiteiten gehad. De buurman vond het nodig om op een dag dat we met de kleine naar sinterklaas van m'n werk waren om onder de fundamenten van ons huis te graven.... We hebben dus elders kunnen logeren en nu zijn we weer thuis echter scheuren in de muren van 7 mm breed zijn niet echt een prettig aanblik...

Maar goed, de w. filifera: voldoende licht krijgt hij wel, het staat voor het raam in een vrij lichte ruimte. Hij zou misschien toch wel wat vorstschade kunnen hebben hij heeft buiten gestaan toen het rond het vriespunt is geweest. Maar daar moet het toch tegen kunnen? Daarnaast had ik er ook nog bubbeltjesplastic 's avonds omheen (om pot en complete palm) gewikkeld.
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron