fortunei zaailingen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: fortunei zaailingen

Berichtdoor lapalmeraie op 24 aug 2011 14:20

Het hangt ook af van de ruimte die je eraan wilt besteden en hoe lang je ze wilt opkweken natuurlijk. Indien je toch gaat uitdunnen over een paar jaar dan lijkt het me handiger of ze wat dichter op elkaar te zetten. Zo ben je minder plaats kwijt, kun je de plek makkelijker onderhouden en zorgen ze voor hun eigen microklimaatje. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: fortunei zaailingen

Berichtdoor cpo op 24 aug 2011 14:36

We hebben nu 4 plekken waar ze redelijk dicht op elkaar staan en daar staan ze niet in de weg, maar we zien ze ook opkomen tussen het grasveld daar worden ze vanzelf kortgemaait, :) maar ook zien we hier en daar wat éénlingen opkomen, echt werkelijk door de hele tuin zien we ze nu, heel grappig en nergens staan ze voorlopig in de weg, we zijn zo goed als klaar met de tuin dus de zaailingen kunnen heerlijk doorgroeien, sommige zal ik nooit weghalen, als ze het overleven, die kunnen groot worden waar ze nu opkomen, lijkt me superleuk want ik ben vorig jaar pas te weten gekomen dat ik mannen en vrouwen heb in de trachy's en dat die bloemen zaad vormen :cry: Ik knipte ze altijd af tot ik er niet meer bij kon en toen kwamen die zaailingen op. Dus mijn oudste zaailingen zijn nu pas een jaar, terwijl ik mijn trachy's al 10 jaar heb. Aldoende leert men (mede dankzij dit leerzame forum) :D
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten