Oproep tot maken bijenkastje.

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Oproep tot maken bijenkastje.

Berichtdoor lapalmeraie op 20 okt 2014 13:21

De prijzen zijn evenredig luxueus :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Oproep tot maken bijenkastje.

Berichtdoor s.janssen op 20 okt 2014 13:46

Deze hebben wij zins de zomer hangen 8-)

En het plan is nog iets vergelijkbaars te maken met reageerbuisjes, beetje dit idee.
Bijlagen
DSCF9323.JPG
DSCF9323.JPG (134.1 KiB) 2573 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Oproep tot maken bijenkastje.

Berichtdoor Dejagere op 20 okt 2014 21:04

Eénvoudig zelf gemaakte houtenbalken met mooie effen gaatjes met verschillende diameters op droog plekje of dakje geven vaak beste resultaat.Meestal beter dan gekochte kastjes met slordige gaatjes of vaak ook open gaatjes aan de achterzijde die weinig succes hebben.De gaatjes moeten vooral zonder splinters ervoor zijn en zo glad mogelijk.Mooie gaatjes hebben gewoon grotere bewoninggraad dan bijv .gebarsten bamboestokjes of in der haast slordig geboorde gaten.Bamboestokjes snij je best van groene stokken (dan barsten ze minder,achterzijde snijden na knop in de stengel om gesloten achterzijde te hebben).De winterperiode is voor sommigen wellicht ideaal om een kast in elkaar te knutselen.Volgend jaar dan ideaal voor de bestuiving van fruit en andere planten.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Oproep tot maken bijenkastje.

Berichtdoor draco op 21 okt 2014 01:00

Ik gebruik bamboestokken uit de tuin voor allerlei doeleinden en laat ze eerst een poos drogen. Ik heb nog nooit waargenomen dat ze barsten, behalve als je ze wilt breken wat niet lukt, of wanneer je erop gaat staan ;)
Als je deze recht afzaagt met halverwege het segment een knoop is de legholte afgesloten en is het eventueel tweezijdig bewoonbaar.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Oproep tot maken bijenkastje.

Berichtdoor Dejagere op 21 okt 2014 14:29

draco schreef:Ik gebruik bamboestokken uit de tuin voor allerlei doeleinden en laat ze eerst een poos drogen. Ik heb nog nooit waargenomen dat ze barsten, behalve als je ze wilt breken wat niet lukt, of wanneer je erop gaat staan ;)
Als je deze recht afzaagt met halverwege het segment een knoop is de legholte afgesloten en is het eventueel tweezijdig bewoonbaar.

Ik heb het zelf al ervaren dat het beter gaat als ze nog groen zijn .Zal mogelijk zijn dat bepaalde soorten minder snel barsten.Zal natuurlijk ook afhangen van je snoeischaar .Maar algemeen gezien zijn nog groene best om te snijden.Als het lukt met gedroogde ook goed zolang er maar geen sleten zijn .
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten