Mijn winterbescherming zou er ondertussen afgeblazen zijn als ik het niet had verwijderd...
Was hier vannacht even flink aan het stormen. Gelukkig krijgen we rustiger en droger weer volgende week. En aan de langetermijnvoorspelling te zien moet de winterbescherming over 2 weken misschien weer uit de kast gehaald worden.
De voorspelling zegt dat vanaf volgende week vrijdag de wind vanuit zuid elke dag iets meer naar het oosten draait, dus de spannende tijden zijn nog niet voorbij.
Bij ons heeft het blijkbaar ook hard gewaaid deze nacht. De afvalcontainer lag op z'n kant en een stukje verder. Maar verder kon ik zo snel geen schade ontdekken in de tuin.
Ja Peter. Komend weekend gaan we de vorst tegemoet, dus het wordt weer beschermtijd. Mooi gepland die vorst, dan kunnen we de zaterdag besteden aan onze inpakkunsten.
Het zal over een week een stuk drukker worden in mijn huiskamer...
Dan gaan het olijfboompje en Chileens wijnpalmpje even een tijdje logeren bij ome Tijn binnen. En palmpje... misschien kun je alvast een beetje gaan groeien in mijn warm huiske voordat ik je over twee maanden in de volle grond zet?
Schat de kans op 75% voor winterweer vanaf zaterdag/zondag. Hoe zwaar het zal uitpakken zullen we nog even moeten afwachten...maar opvolgen doen we zeker