Nou van mij mag het nog wel even zo blijven. Droog, vorstvrij en beetje zon. Op stage lekker met een t-shirt rond gelopen en in de jungle-kas steeg de temperatuur richting de 25 graden. Je ziet de bananen groeien! 20cm in 3 weken tijd voor een M.sikkimensis uitloper is al behoorlijk wat!!
@Moeder-natuur, schuif het effe op dat weer!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Klopt! Vooruitzichten zien er voorlopig super uit. Twee weken droogte en mooie temperaturen rond 15°C. Zou het herstellen van sommige palmen sterk kunnen helpen...
Klopt donderdag en vrijdag nog even opletten voorlopig.
Ik ga stilaan de maurelli en de ventricosum uit hun koudere winterstalling slepen en deze verplaatsen naar de veranda waar ze wat warmer en meer temperatuurschommelingen en licht krijgen. Als de nachten over een paar weken dan warmer worden krijgen ze dan terug hun eerste drinken sinds oktober.
Denk dat ik geen klagen heb, sinds half februari geen vorst meer gezien en de nachten zijn gemiddeld tussen de 4 en 9 graden en zo zien de voorspellingen er ook uit voor de komende 2 weken.
Kan niet wachten tot de bodemtemperatuur weer omhoog gaat om de Musa's uit te planten, nog ongeveer 2 graden te gaan.
De lange termijn (maanden maart, april en mei) ziet er ook goed uit, warm en droog, voor wat het waard is uiteraard. Maar ik heb de neiging altijd de goede verwachtingen wel te geloven en de slechte niet