Hier hetzelfde als bij jou Amourath.
Ik sleur de planten niet te snel naar binnen. Want in deze periode ligt de dagtemperatuur nog redelijk hoog en bovendien kunnen ze wel een beetje vorst hebben hè.
Bijna alles stond dan ook nog buiten; Musa basjoo en sikkimensis, Canna's, Strelitzia's, Cycas, alle palmen en palmzaailingen (Trachy, Washy, Phoenix canariensis), maurelli.
De nacht van maandag op dinsdag zou het 1°C worden.
Niet dus! Dinsdagmorgen stond er -4,5°C op het weerstation !!!
Nu hangt die sonde wel een stuk verder in de tuin in was dat de uiterste temperatuur (dus misschien maar gedurende een uurtje ofzo) maar toch!
Gelukkig was het dichter bij de gevel (waar het meeste staat) niet zó koud geworden.
Ook de Maurelli stond al onder de ex-butia bescherming, en dus beschermd.
En de Strelitzia's tegen de gevel.
Enfin... gisteren avond na het werk toch maar alles verzameld en naar binnen gehaald: in het donker met de bouwlamp naast me
1,5u zweten (en iets minder gelukkige vrouw

) later stond alles binnen.
Want de nacht van dinsdag op woensdag zou het ook enkele graden vriezen hè... niet dus :S
Bij het binnenhalen vroor het inderdaad wel een graad maar vannacht is het steeds boven 0 gebleven.
Maar goed. Enkele Washingtonia's vertoonden net als bij Wilfried al wat donkere vlekjes en voor de Strelitzia's kan het zeker geen kwaad. Bovendien is het nu alweer half november en hebben we toch enkele weken gewonnen op de winterperiode.
De basjoo's en de canna's laat ik wel nog staan.
Die gaan eruit bij een volgende vorstperiode.
Vrgr
Niek