Computerles

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Computerles

Berichtdoor Christophe op 11 jan 2010 19:42

Beste iedereen,

Omdat ik merkte dat sommigen wat problemen hebben met het verkleinen van foto's zonder de kwaliteit van de foto te sterk te beïnvloeden heb ik een computerles pagina gemaakt 8-)

Computerles

Suggesties om ook andere computerweetjes op de pagina te zetten zijn altijd welkom!

Ik hoop dat velen hiermee geholpen zijn. ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Davy op 11 jan 2010 23:26

Leuk leuk: goed om te weten dat programma!

Ik gebruik nog steeds image resize 2. Wat is het voordeel: je kan exact instellen hoeveel kb de foto mag zijn: veel simpeler dan te rekenen! Wat mij aantrekt in uw programma: je kan blijkbaar meerdere foto's in 1 keer doen. Met het mijne 1 voor 1...

Uw artikel is alvast een bedankje waard: mooi gewerkt!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Christophe op 11 jan 2010 23:53

Dat is inderdaad ook het grote voordeel van dit programma. Image Resizer en Paint.net is dan weer makkelijker om op voorhand de grootte van de foto kan instellen.

Het is wat je zelf makkelijk vindt hé ;)

Christophe
PS: Bedankt voor je bedankje :D
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor videomaster op 12 jan 2010 00:44

Picasa geeft dan buiten de reeds voordien aangegeven voordelen, een extra voordeel dat je je geliefde foto's als back-up naar een privaat of publiek webalbum kan uploaden, en zelfs kan geocoderen zodanig je de plaats van de opname op een landkaart kan bekijken, en eventueel uploaden naar panoramio en/of google earth. Handig voor vakantiegangers, of zoals mezelf, expat in de warme landen.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor TropiRo op 12 jan 2010 17:12

Wat ik vaak mis met de foto´s die via het forum worden geupload is een soort van vergroot functie, op de kleine foto´s zie je vaak niet precies wat er wordt bedoelt of de kleine details waar over wordt gesproken.
Is een vergroot functie mogelijk Christophe?
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Christophe op 12 jan 2010 17:40

Hey Ro,

Als je op de foto klikt dan opent de foto op ware grootte in een venstertje. Maw wordt de foto weergegeven zoals op geslagen op de server. Klik maar eens op de volgende foto's: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=751

Als de foto toch te klein is kan je eventueel inzoomen op een foto zodat deze door de browser wordt verwijd.

Ga hiervoor met je muiscursor op de foto staan, houdt je Ctrl toets ingedrukt en scroll voorzichtig met je muis tot je de juiste grootte hebt. Daarna kan je gewoon op Ctrl + 0 klikken en wordt scherm weer normaal ;)

Voor Internet Explorer 8 dien je na het inzoomen naar Pagina -> In en uitzoomen -> 100% te gaan om de pagina weer normaal te maken, of gewoon terug scrollen natuurlijk ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Davy op 12 jan 2010 18:40

Oja Christophe,


Weet je wat ik super ergerlijk vind? Dat je iedere keer goed moet nadenken over de volgorde van de foto's....Als ik bv bepaalde stadia wil laten zien van iets moet ik beginnen met de laatste foto up te loaden anders staat alles net omgekeerd.....Ik ben het nu al wat gewoon maar soms moet ik toch nog herbeginnen omdat ik er nog een foto tussen wil....
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Christophe op 12 jan 2010 19:07

Hey Davy,

Je kan de volgorde van je foto's in je bericht makkelijk zelf bepalen ongeacht in welke volgorde je de files upload.

Je dient de foto's gewoon up te loaden (willekeurige volgorde), en vervolgens de foto's in het bericht te plakken waar je maar wil door op de button 'Plaats in bericht' te klikken. Zo kan je spelen met de volgorde van de foto's alvorens het bericht te bevestigen.

Lees Foto's uploaden voor meer informatie

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent ;)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor Davy op 12 jan 2010 19:54

Ow is dat dan zo? Kun je nadien nog schuiven?
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Computerles

Berichtdoor amourath op 12 jan 2010 20:27

wat ik dan weer irritant vind, is de scrollbar bij foto's die via de upload-functie worden geplaatst... daarom zet ik ze altijd om een andere server, zodat ik de [img]-tag kan gebruiken, die scrollbars zijn irritant :oops: maar 't zijn allemaal details natuurlijk.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 118 gasten