door Rob op 15 maart 2015 13:09
Feitelijk is de kunst van marketing erg slecht begrepen in de exotenwereld, enkele uitzonderingen daargelaten.
m.i komt dit doordat het veelal liefhebbers zijn die in het wereldje rollen en vooral heel erg hobbyist zijn dan zakelijk ingesteld; Het scheiden van de zakelijke kant van de hobby kant is heel belangrijk, en dan kom je er snel achter dat men veelal geen sjoege van pricing power, active web marketing, competitie, doelgroep etc. In dat soort gevallen blijf het 'just another website'...
Tav kortingen. Korting geven op een volgende aankoop werkt alleen in markten waarbij de aanbieders vrij dicht opeen zitten en de koopfrequentie hoog is (denk aan supermarkten met gratis voetbaalplaatjes of sparen voor voorjaarsbloeiers).
Ik kom gemiddeld 1 a 2 keer per jaar bij eenzelfde aanbieder - ik ga echt niet 6 maand wachten op 5 Euro korting, zeker niet als de reiskosten al vele malen groter zijn (ondanks dat ook ik Nederlander ben
)
In dit wereldje is de beste reclame die via mond op mond. Voorwaarde is dan dat je redelijk conforme pricing hebt en kwaliteit levert. Service (het verhaal) is de laatste pijler. Als het even kan, specialiseer je dan!
08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C