3432 forumleden!

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Hitch op 21 dec 2015 12:22

Ik geef toe dat het voor mij een vaste routine is om elke dag in te loggen en het forum door te lezen. Zelden dat ik een dag oversla. Die 10 minuutjes per dag steek ik er maar wat graag in en is ontspannend en rustgevend voor mij. Ik ben steeds uit om iets nieuws te zien of te leren op dit forum. :thumb_up:
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Hanselman op 21 dec 2015 12:28

lapalmeraie schreef:Dit knelpunt blijft onze hoofdprioriteit hoor. het is evenwel typisch voor fora en geldt zeker niet enkel voor ons. Je moet toch op één of andere manier de foto kleiner én online krijgen.

FB omzeilt dit bv via hun eigen app, wij bekijken nu speciale fora apps maar dan mis je wel weer een stuk de vertrouwde weergave. Zelfs responsive versies van phpbb fora kunnen nog steeds niet automatisch foto's verkleinen & uploaden.

Online fotobanken zoals photobucket of flickr zijn zeker een handige manier als je helemaal computerloos aan de slag wil. Bijkomend voordeel is dat je de foto's zo niet op het toestel hoeft te bewaren en er tóch altijd eenvoudig aan kunt.
Werk je wel met de PC dan blijft onze eigen Photouploader.org het meest interessant qua onbeperkt opslagvolume.

Back on topic: het forum is inderdaad een "zwaargewicht" geworden. Zeker als je beseft dat het om een behoorlijke niche hobby gaat! Ter illustratie: onze Franstalige tegenhanger, met een dus véél groter "afzetgebied", telt momenteel 4136 leden.

Zoals op elk forum heb je hier ook een beperkte groep zeer enthousiaste posters. Een groot deel zijn mensen die een korte periode heel actief zijn wegens een eigen concrete vraag / probleem,... . Ook tellen we toch heel weet trouwe meelezers die niet per definitie zelf iets posten.

;)


goedemorgen,

hier sluit ik me volledig bij aan. Probeer altijd zuinig te zijn op al je leden, zowel actief als ook meelezend. :thumb_up:

m.v.g.
Hans. :mrgreen:
Hanselman
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 07 jan 2013 23:31
Woonplaats: Heerlen
30 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Aaron Denys op 21 dec 2015 15:11

Ik ben het helemaal eens met Lapalmeraie.
Ik ben niet altijd aangemeld, maar ik lees met veel plezier elke dag de nieuwe berichten.
Groeten uit het altijd zonnige Gullegem. :)
Avatar gebruiker
Aaron Denys
 
Berichten: 156
Geregistreerd: 07 maart 2014 20:38
Woonplaats: West-Vlaanderen
26 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor wsnbm op 22 dec 2015 09:42

Veel mensen zitten dus via hun mobieltje op het forum, persoonlijk vind ik het niet handig om hele stukken tekst op een iPhone 5 te lezen.

Eigenlijk wordt er aan het forum gevraagd om met de tijd mee te gaan en het forum in een soort app te gieten.

Ik zet via mijn telefoon de foto's op photobucket, daarna is het gemakkelijk om met de laptop de foto's op het forum te knallen.

On topic :D

3432 forumleden is best een aardig groei, wel merk ik dat wanneer ik een weekje niet geweest ben er niet schrikbarend veel gepost is.
Volgens mij wordt er wel minder gepost dan bv een 1 jaar geleden.
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Jozef op 22 dec 2015 10:47

John het is denk ik ook afhankelijk van de tijd van het jaar. In de zomer heb ik vrij regelmatig moeite alle berichten bij te kunnen houden.
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Hitch op 22 dec 2015 14:51

Misschien doen de mensen nu ook wat meer moeite dan vroeger om eerst eens in de zoekbalk te tikken of hun onderwerp al is aangekaart geweest.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor lapalmeraie op 24 dec 2015 15:04

wsnbm schreef:Veel mensen zitten dus via hun mobieltje op het forum, persoonlijk vind ik het niet handig om hele stukken tekst op een iPhone 5 te lezen.


Hoog tijd voor een iPhone 6s John :lol:

Vergeleken met andere fora is het hier nog redelijk actief hoor.
Ik volg ook enkele andere en daar gebeurt soms hele tijden helemaal niets.
Hier moet je regelmatig komen of je bent helemaal niet meer mee. Natuurlijk wisselt het wel wat zoals gezegd met de seizoenen.

Nog even qua foto's, deze morgen ook weer ondervonden dat dit bij andere fora ook mobiel nog steeds niet werkt. Photobucket is inderdaad een handige hoewel ik die zelf niet meer kan gebruiken omdat ik de bandbreedte steeds overschreed. Moest ofwel betalen ofwel een alternatief zoeken. :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14415
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor MarcovZ op 06 jan 2016 16:12

Ik lees dagelijks mee, geef soms antwoord ... maar het forum is toch meer mijn zogenoemde "wikipedia" :D
Ik ben wel de gehele dag actief op de palmvrienden facebook groep, reden daarvan is de supersnelle interactie, snel foto's plaatsen en de gezelligheid.
Het werkt mijn inziens allemaal wat prettiger en net als hier heb je daar een vaste club die de hele dag actief is.
Heerlijkheid in " our little SHANGRI-LA "
https://www.facebook.com/ourlittleshangrila/
Avatar gebruiker
MarcovZ
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 12 maart 2015 16:06
Woonplaats: Tiel
14 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor Jozef op 06 jan 2016 20:18

Ik heb op de facebook pagina gekeken via vrouwliefs account. Het is totaal anders. Hier gaat men langer op zaken door , Facebook is allemaal wat sneller.
Ik geef zelf dus de vorkeur aan dit forum.

Wanneer zie je nou een mooi tuintopic op de facebook pagina?

Niet dus.

Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: 3432 forumleden!

Berichtdoor MarcovZ op 07 jan 2016 13:18

Ben ik absoluut niet met je eens Jozef !!
Via de facebook groep kom je ook op de pagina's aangemaakt door de palmvrienden en zie je complete tuinen , kweekverslagen en nog veel meer.
Maar dat is wat je zegt, je geeft de voorkeur aan het forum en zo heeft een ieder dat voor zijn eigen.
Ik ben echter wel van mening dat facebook niet voor iedereen weg gelegd is, voor sommige gaat het te snel om bij te houden of zijn niet geheel vaardig op de computer.
Heerlijkheid in " our little SHANGRI-LA "
https://www.facebook.com/ourlittleshangrila/
Avatar gebruiker
MarcovZ
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 12 maart 2015 16:06
Woonplaats: Tiel
14 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten