vreeken zaden, iemand ervaring?

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor griphuz op 02 mei 2012 13:10

Dit jaar ging het bij mij (wonder boven wonder) vrij goed, hoewel ze 1 soort niet konden leveren.
Over het algemeen is er altijd wel wat, en ik hou niet van de betaalmethoden, paypal is geloof ik geen optie, en overmaken ook niet, alleen achteraf een rekening,.....hmmm,...

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
Avatar gebruiker
griphuz
 
Berichten: 630
Geregistreerd: 29 okt 2009 12:41
48 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Moneytree op 02 mei 2012 17:27

:shock: Dat die zaak ubberhaupt nog bestaat :shock:

Mijn ervaring:

Zaden besteld, 3 maanden wachten, mailtje gestuurd met de vraag of alles wel goed was gegaan met de bestelling, keurig antwoord: Bomen laten zich nou eenmaal niet dwingen! <--- PFFFF, Had dat heldere licht niet kunnen bedenken om ff een mailtje te sturen dat hij op de zaden zat te wachten?, jahoor, na meer dan 6 maanden wachten eindelijk de zaden.

Kortom, bestel nu alvast om je zaden in voorjaar 2014 binnen te hebben.

Je raad het al, 1ste en tevens laatste keer daar, wat een prutsters zijn dat.

Greetszzz,

Moneytree

Ohja, was ruim 5 jaar geleden ofzo, dus leren doen ze daar ook al niet!
Moneytree
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 nov 2011 15:19
Woonplaats: Beverwijk, NL
1 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Nody op 02 mei 2012 18:18

Hier dezelfde ervaring. Vorig jaar herfst een maand moeten wachten op Acer en duindoorn zaad. Nog steeds niks uitgekomen.
In diezelfde bestelling zat ook Eucalyptus en Trachycarpus zaad. Wacht er nog steeds op.

De reden was: Zaad van het zuidelijk halfrond is pas eind voorjaar beschikbaar. Eucalyptus snap ik, maar komt zijn Trachyzaad ook uit Australië?

Niet onmogelijk, maar wel VER GEZOCHT! :lol:


Volgende keer bestel ik bij Zadengigant.
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor lapalmeraie op 03 mei 2012 12:07

Uberhaupt raar dat je die zaden dan te koop aanbiedt als je ze niet op korte termijn verwacht... zo kan ik óók wel een hele hoop te koop zetten... :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14416
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Carlo op 03 mei 2012 23:50

Nu je het er over hebt, ik heb nog een partijtje mooie palmbomen te koop staan met een stamhoogte van 6m. Uiteraard eerst bestellen en betalen, daarna vertel ik je dat de levertijd zo'n 30jaar zal bedragen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zag net op hun site dat ze tegenwoordig zo'n 45 man personeel hebben, al dan niet parttime. Wellicht een goed idee om daarvan eens een paar man op de inkoop afdeling te plaatsen. Maar goed, na al die jaren met beroerde leveringen zouden ze dat toch onderhand zelf moeten kunnen verzinnen.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1929
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor GeL op 16 jun 2012 12:52

We zijn nu midden juni en 2/3 van mijn bestelling van februari is (weeral eens) niet geleverd. Ik ben het beu, zo beu dat dit de allerlaatste bestelling bij Vreeken is. De niet geleverde goederen zijn nochtans goed voor een waarde van ongv. €80,00, er zijn redelijk wat planten bij (oa. cacao, cardamom).

Mooie website veel keuze, maar als je nooit kunt leveren is alles gezegd.
Da's 4 jaar op een rij, moest me even van het hart,

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Berry op 16 jun 2012 15:26

Ik heb hier een keer besteld, nooit meer! 12 euro verzendkosten moeten betalen voor een velletje smoke primer! Belachelijk gewoon.
Avatar gebruiker
Berry
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 04 okt 2011 12:42
Woonplaats: Heerlen
44 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor Roamin op 14 maart 2014 17:34

SLECHTE KLANTEN SERVICE BIJ VREEKENS ZADEN.
Bestelling doen, weken niets (moet de grond in), bellen vragen .. "Het komt, maar wij weet niet wanneer" .. wachten, wachten en na 5 WEKEN krijg wij te horen "NIET OP VOORRAAD".
Dit is ECHT GEEN KLANTEN SERVICE !!!!
NOOIT MEER !!
Roamin
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 maart 2014 17:32
0 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor kevins exotuintje op 14 maart 2014 20:19

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met die gasten daar, had het een en ander besteld maar de helft is nooit geleverd!! BESTEL NIETS BIJ VREEKEN!!

ik had ook ricinus besteld in januari, en jahoor, in juni kreeg ik ze eindelijk binnen .,,, en nog de verkeerde ook! :evil:

de rest van me zaden heb ik nooit meer gezien, heb er 6keer naar moeten bellen maar wat een drama is dat daar zeg
greetz kevin

exoten heb je niet voor even, maar voor heel je leven!

kevins tuintje klikkeee!! viewtopic.php?f=49&t=11498
Avatar gebruiker
kevins exotuintje
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 03 jul 2013 22:46
Woonplaats: asperen
15 bedankjes

Re: vreeken zaden, iemand ervaring?

Berichtdoor ron op 14 maart 2014 23:12

Ja Vreeker, ik kom af en toe in de winkel. Het is voor mij nog geen 10 minuten rijden maar zaden kopen, dat heb ik daar al een paar jaar geleden opgegeven vanwege slechte resultaten.
Vermoedelijk waren de zaden niet echt vers. Ik heb ook het idee dat een hoop zaden lang in de winkel hangen dus niet gekoeld. Ik ben er een paar weken geleden nog geweest en ook de bestellingen die in de winkel worden opgehaald, kloppen niet. De man voor mij bij de kassa kwam zijn bestelling ophalen en kwam tot de conclusie dat zijn bestelling niet klopte. De pootaardappelen die hij had besteld zaten er niet bij maar er zaten wel aardappelen bij die hij niet had besteld. Omdat de helft geen flauw idee heeft, moest het even nagevraagd worden en ze kwam met het fantastische antwoord dat de bestelde aardappelen er niet waren maar deze waren bijna hetzelfde.
Avatar gebruiker
ron
Moderator
Moderator
 
Berichten: 699
Geregistreerd: 09 dec 2011 15:02
Woonplaats: Zwijndrecht nl
68 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten